RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
kärleksdronken, filten blev jättefin,tänk ändå om jag kunde sy...
kärleksdronken, filten blev jättefin,tänk ändå om jag kunde sy...
coccos: den röda fina dressen är det Stummer. Vet du när den är ifrån??
coccos: Jag ääälskar stummers fina kläder men de är ju så dyra att köpa nya så bra att man kan fynda lite på tradera o så. Den röda dressen var ju bara sååå söööööt...
Coccos: ungefär i mitten på 90-talet jobbade jag i en barnvagnsaffär där vi även sålde barnkläder, då hade vi massor med stummer. Jättefint, dyrt men superkvalite. Märket finns fortfarande kvar men inte lika mkt och mest i små dyra barnklädesaffärer. De stummer som jag har, har syrran haft till sina 4 barn och nu har jag ärvt till mina 2 barn och de är fortfarande lika fina.. Snacka om superkvalite *LER* så hittar du mer på tradera så fynda på...
kärleksdronken: Tyvärr så finns det inte så mkt barnkläder där jag bor, bara Hennes typ. Lite trist. Men grabbarna börjar ju bli stora ändå så stummer åldern är ju ändå över, suck..
Den lilla folkdräktsklänningen som kärleksdronken länkade till. Undrar om den är så gammal. Vi sålde såna likadana när jag jobbade i barnbutik i början av 90-talet. Fast de kanske har funnits länge. Nån som vet??
Lilja84, jättefin din röda emmaljunga, men du måste vända på väskkrokarna så att de inte gör illa någon, ett barn kan trilla och fastna med ögat eller dyl. (har hänt förr när krokar var vanligare)men vagnen var som sagt mkt fin