Inlägg från: Kärleksdronken |Visa alla inlägg
  • Kärleksdronken

Coccos, ja, man blir besatt av dom där budgivningarna ibland, och så blir man så arg när nån bjuder över, och sen blir det värsta triumfen när man slutligen vinner: "Ha! Där fick du."-liksom

• Kärleksdronken

Cecci78, å vad kul! Mera!

Det där med amningen är kul, jag har hört den generationens mammor klaga på att det var så hårt med vart 4:e timma, en har sagt att hon ammade fritt iallafall, men liksom inte vågade säga det...

Har en "stora Babyboken" från 70-talet hemma, ska se om jag kan citera lite också sen! (Mamma gav mig den när jag var gravid första gången, på allvar menade hon att jag kunde läsa den och få lite välbehövlig information, my god!)

• Kärleksdronken

Idag var vi ute på barnvagnspromenad i ett gammalt husområde i Gustavsberg och plötsligt uppenbarade sig en garageloppis - som i en dröm! ( ) Det visade sig vara en dam i 70-årsåldern som behövde rensa lite. Hon hade en dotter i 30-årsåldern, och det innebar ju prylar från 70-talet!!! Hon var inte riktigt färdig med arrangemanget av loppisen än, hon hade massor med barngrejjer kvar på vinden sa hon, så jag kommer nog smyga runt där varje dag nu och spana Hur som helst, så var det ju billigt också. Köpte en gullig simring från 70-talet - FÖR 10 KRONOR!!! Hon hade två dockvagnar också från 50-talet, söta fast med renoveringsbehov, de var säkert också billiga, glömde att fråga. Men där är nog en guldgruva! (Lagt in bild på dagens retro-shopping, har också köpt en barnvagnsleksak)

• Kärleksdronken

kristinah, ha ha! (pilutta dig!)

• Kärleksdronken

Cecci78, nä vad kul, vet du då ungefär hur gammal en sån kan vara? Jag tycker det ser ut att vara allt mellan 50- till 70-tal?

• Kärleksdronken

Coccos, tröjorna du länkade till, jag ville så gärna köpa dom till Malte, dom är jättefina, men buden var ju helt sanslösa. Säljaren skrattar nog hela vägen till banken!

• Kärleksdronken

www.blocket.se/vi/9243161.htm
    Ett stort VARFÖR? om bilden, dom säljer kläder av modell äldre står det (hm, kan alltså vara retro!) men det finns ingen bild på kläderna, så då tar säljaren kort på KASSARNA och KARTONGERNA med kläder istället.

• Kärleksdronken

Cecci78, vad kul, då vet jag ungefär hur gammal den är, säljaren hade ingen aning, men jag tyckte verkligen att det kändes som 70-tal, man börjar bli proffs! *stolt*

• Kärleksdronken

Coccos, superläckra!!!, men serious; 2000 kr !? och 50-talet!? Noway! Det är ju absolut 70-tal och hon borde ta bort en nolla. Prutmån kanske? Hade inte du köpt en dockvagn för ett tag sen förresten? Bild, isåfall!

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.