Inlägg från: kristinah |Visa alla inlägg
  • kristinah

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Mama A - Näe - det är INTE den som det står skillingaryd på tyvärr...trodde också det först...men denna har liksom grässtrån utritade på gräset...och är finare i färgerna tycker jag

tror att det var ett IKEA-tyg pi början av 70-talet...

• kristinah

dronken - mina föräldrar ska på stor parkeringsplatsloppis på söndag - ska jag be dem hålla utkik efter nåt speciellt till dockskåp?!?!

• kristinah

ska be henne hålla utkik efter smurfhus också

Hinner inte ut idag - ska jag till G-berg får jag nog åka direkt egfter dagislämning vid 9 för att hinna vara där nåt innan det är dags att åka hem igen.

Men gärna nån dag nästa vecka med fint väder helst....

skriver upp:
    *syskonsulky
    *enkelsulky
    *sittvagn
    *smurfhus men tillhörande smurf?!?
    *70-talsmöbler till dockskåp
    *60-70 tals tyger
    *leksaker 50-70 tal

har du nåt önskemål om maxpris på syskonsulkyn? eller årtal?

och nej det är inte i Siggesta - utan i södra norrland - vill inte berätta var riktigt än - inte förrän de köpt min sittvagn i manchester som jag bara VET kommer att finnas där.
    provkörde en sen 70-talssulky igår av en kompis - vad sköna de är att köra!!!!! Måste ha!! Men då var den på blocket redan såld.

Var det nån här som snodde åt sig den ?!?!

• kristinah

vill abra tillägga att min mamma tycker att det är SÅÅÅÅ roligt att ajg intresserar mig för gamla prylar

Synd bara att jag inte hade samma koll för 3 år sedan då vi rensade ut bland mina prylar från att jag var liten....

• kristinah

dronken - ja du...jag veeet inte...kanske är det en 80-talare...den är helkromad i handtagsdelen - ingen plast på alls...sen är själva kryssdelarna på chassit på sidorna platta och blåa....tyget vittnar nog om att det är en 80-talare när jag tänker efter.....

kan ta kort på den imorrn

• kristinah

min mormor har släpvagn och hon bor granne....så det ordnar sig...ja du tänk om de hittar ALLT på önskelistan

glömde ju:
    *gamla härliga 70-talskläder!!! och åkpåsar och dynor till vagnarna...

• kristinah

Kärleksdronken:
    pratade med min mamma ikväll och gav henne listan

Då säger hon plötsligt att:- " ja men sånna möbler hade hon i loppi/antik affäeren här bredvid en hel låda av. den stod hon och packade upp och skulle sätta ut till försäljning."

En hel låda!!!!!

behöver jag säga att mamma har fått i uppdrag att nosa lite kring årtal och priser....

• kristinah

inte ett smack fyndade mamsen...det fanns bara 90-tals prylar till dyr-priser...hon försökte höra med dem som sålde om de visste var 70-tals prylarna fanns...tydligen hade där varit flera som frågat flera timmar innan loppisen startade - så ska man göra fynden ska man vara på loppisen INNAN den öppnar vad det verkar.

ingenting alltså....men letandet fortsätter...

• kristinah

Zodic - hur länge har du letat? - du vet...plötsligt så finns den bara där....vad är det du söker mer precist?...och ahr du länken till barnvagnstråden?

• kristinah

vill ha dockskåpet!!!!!!

Hade ett sånt när jag var liten - lånades ut till mina kusiner som hade sönder det och tappade bort typ alla saker

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.