RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
Är det någon som kan förklara för mig hur man lägger in en bild direkt i tråden? Jag hajjar inte.....
Är det någon som kan förklara för mig hur man lägger in en bild direkt i tråden? Jag hajjar inte.....
www.tradera.com/auction/aid_30755129
en vagn, inte den roligaste, men det är iallafall en vagn, det är inte gott om dom i dessa semestertider.....
www.tradera.com/auction/aid_30753800
skötväska i blå manchester
www.blocket.se/vi/8479301.htm
RollsRoyce-vagn
www.blocket.se/vi/8827124.htm
blå Emmaljunga 70-tal
www.blocket.se/vi/8808656.htm
Emmaljunga 50-tal
www.blocket.se/vi/8806270.htm
Kronan 50-tal
www.blocket.se/vi/8825888.htm
dockvagn 50-tal
www.blocket.se/vi/8808310.htm
dockvagn
www.blocket.se/vi/8792567.htm
gunghäst
Nu har denna annons lagt ut bilder på två av vagnarna, dock ej på liggvagnen som var ganska fin (har mejlat med henne) det var en mörkblå liggvagn, yttersidorna på liggdelen fick mej att tänka på gamla medaljongtapeter eller liknande. Tror det var en Brio från tidigt 80-tal, det var en svår bild, uppifrån liksom, den kostade iallafall bara 400 kr, ett fynd för den som vill ha en sån!
www.blocket.se/view/8275011.htm
Coccos; okej, vad synd, ville bara visa äppelbyxorna som min sambo hade när han var liten. Kanske ska man bli plusmedlem då, då kan man ju även ha en blinkande presentationssida och det är ju toppen.
Norgesessan; vad kul, du måste haft svårt att slita dig från förrådet! Vad härligt att rota sådär och hitta en massa kul! Jag har en "Stora babyboken" från 1968 som jag fick av mamma när vi fick vårt första barn, hm, hon sa att den kunde vara bra att titta i. Hon menade nog inte att det var för att få sig ett gott skratt. Dom råden är ju verkligen ur tiden (fast intressant att läsa):
Packa till BB; bla: en god eau de cologne, 10-öringar, brevpapper...
Bästa barnmadrassen är av tagel...
Är man förkyld ska man ha munskydd när man är nära bebisen...
När bebisen är 6 veckor får man gå ut på första långpromenaden...
På sommaren är det bra om barnet är ute i solen - utan kläder - bara det inte blåser...
När barnet börjar krypa/gå ska man ha bestämda tider varje dag då barnet får leka fritt...
Norgesessan; 40-talet måste varit väldigt tufft, då skulle man säkert inte ens prata med barnen förrän dom fyllt 7 eller nåt. Läste i en artikel nånstans att på 70-talet tycktes det att man inte behövde ägna barnen nån uppmärksamhet överhuvudtaget de första veckorna, att de fick nog med intryck ändå.
Hmmm, undrar vad våra barn kommer tycka att vi gjort för tokigt på 2000-talet. Förutom att dra runt dom i gamla vagnar.
Jag har lagt in lite bilder på gamla kläder i mitt galleri nu.
Veladis; ibland kanske man får nån bebis på köpet. Ibland kan det ju vara så med hus att katter följer med på köpet.
Nifelheim, ja visst är dom coola, min sambos mamma är ett helgon som sparat dom! Märket är Tutta-Tuote, nåt finskt.
www.tradera.com/auction/aid_30700004
Fortfarande, eller en ny auktion? Snart köper jag nallarna med "Rör mig ej!" fast jag har andra mobiler, bara för att nån måste ta hand om, och bevara dom!
www.tradera.com/auction/aid_30877422
tyg med Dunderklumpen
www.tradera.com/auction/aid_30930366
gåstolen igen...
www.tradera.com/auction/aid_30909445
sött påslakan
www.tradera.com/auction/aid_30833396
tygband med nyckelpigor
www.tradera.com/auction/aid_30805905
virkad body
www.tradera.com/auction/aid_30604371
frottédress
www.tradera.com/auction/aid_30776873
illgröna kalasisar
www.tradera.com/auction/aid_30693736
KÖP INTE! Dom här säljs för 50 kr på Polarn och Pyret......
Dom här "vann" jag att köpa på Tradera nu
www.tradera.com/auction/auction.aspx
tyckte dom var söta, och de såg väldigt fräscha och välbehållna ut!
Den bruna Hokus-Pokus stolen var ju läcker!
Var ute och for på landet idag med bilen och åkte förbi en loppis, men sambon sa mycket bestämt att vi inte hann stanna där..., det fanns säkert nån fin gammal vagn där i nåt dammigt hörn som bara jag skulle förstått var värsta superfyndet, Den Perfekta Vagnen liksom Nu vill jag bara bila runt och leta i gamla lador...
Om nån stöter på en sittdel till en Emmaljunga i manchester eller galon från 70-talet, eller ett renoveringsobjekt för den delen, så säg gärna till mig!!!
Är det nån som minns Milk energy-scarvsen man fick i mitten av 80-talet från Arla, tror man fick en singel också med en poppig låt... Min sambos (helgon)mamma har ju förståss sparat den scarvsen, idag har min dotter den lite käckt knuten på huvet Minns att man fick nån bruksanvisning med på hur man kunde knyta den på olika sätt, jag var tio-elva år då och tyckte det var sååå coolt! Nu har vi inte fått hem vår nya kamera än, men ska lägga in en bild sen!
www.tradera.com/auction/aid_31108918
bärsele
www.tradera.com/auction/aid_31109032
bärstol
www.tradera.com/auction/aid_31169325
barbapapa
www.tradera.com/auction/aid_31046278
shit! en 70-tals t-shirt på tradera som är uppe i 280 kr !?!?!