• Den mysiga

Kostnader för att äga en bil??

Jag har aldrig ägt en bil i hela mitt liv så jag söker lite info om kostnader nu när man är på gång att skaffa en bil...
    Osäkert i nuläget vilken sorts bil det blir..

Jag tänkte om ni ville berätta vilka kostnader ni har för eran bil så hjälper det mig att tänka.
    Jag tänkte mig en årskostnad!!!

Bilsort och årsmodell?
    Skatt?
    Försäkring?
    Reparationer/delar?
    Bensinkostnader? (hur mycket kör ni, hur långt till jobbet?)
    Olja? (hur ofta behöver ni fylla på?)
    Spolvätska?
    Kylarvätska? (hur ofta påfyllning?)

Tackar på förhand!!

• Svar på tråden Kostnader för att äga en bil??
  • Den mysiga

Piri: inser att det är det mest oförutsäjbara med en bil, det som kan behövas repareras.. jag tänkte att innan jag skaffar bilen att ha lite pengar över till om den går sönder. Tänkte mig 6000 tillräckligt hoppas jag.

• Den mysiga

kruxet med att lägga mycket på en buffert för bilreparationer är att bilen inte kan kosta lika mycket då.. 6000 inte mer tror jag... Måste ju vara sällan det kostar 12000.. vi chansar på det.

• Den mysiga

Tja jag har haft körkort i dryga 10 år så det lät ju bra om det påverkar premier.etz..
    jag satsar ev på en ford focus eller ford mondeo.. eller något liknade... barnvagnen måste rymmas

• Den mysiga

Tackar detta är ovärdeligt.. Vi tänkte ha en bil som kanske är en 10 år gammal inte äldre. Kommer att max lägga ut 30.000 på denna bil.

Vi kan göra lite småreparationer då jag har bilkunniga i min närhet. är det elektronik så blir det svårare så har det sagts.

• Den mysiga

ok tack ska ni ha!! Jag får väl ta med alla jag kan då jag tittar på bilen. Måste nog hitta en bil i min närhet o inte för långt för då kan jag nog inte få det stödet.

Svar på tråden Kostnader för att äga en bil??