• Avia

Allergisk mot deodorant?

Finns det fler som är allergiska/känsliga för deodoranter? Hur gör ni, och finns det någon som har tips vad man kan använda istället?

Jag har en deo som jag tål alla andra får jag sån förbaskad klåda av att jag river sönder mig...
    Är det någon annan som lider av samma problem?

• Svar på tråden Allergisk mot deodorant?
  • Lilla Linnéa

JA! Jag har samma problem!!!!! Min syster också! Vad fasen kan det bero på? Jag har testat olika märken men det hjälper inte! Det kliar så man bli rtokig. Tror att huden har blivit uttorkad?

• Avia

Inte en susning.... Är känslig mot annat oxå men värst med deo. Har testat hur många som helst som ska vara för känslig hud men det är lika illa! Kliar precis som du säger så man blir tokig!!

• Elvirasmamma

Jag använder Rosenseriens, den är utan konstiga ämnen, och funkar säkert bra på allergiker. (Även utan aluminium.)

• Lilla Linnéa

Elvirasmamma, vet vilken du menar. Har dock hört att det är just aluminiumet som tar bort svettlukt och använder man ngt som inte innehåller aluminiumet och ändå luktar bra så kan man lika gärna vara utan ngt alls. Stämmer det tro eller tycker du att rosenserien fungerar? (vi har schampot här hemma, det är jätte bra )

• Avia

Elvirasmamma: Har den parfym i sig? Och vart köper man det?

• aprilbarn

Hm, det finns en på hälsokostaffären som ska vara bra, utan aluminium. Kan den heta Thai el nåt? Glasbehållare, genomskinlig. Fråga dem!
    Tänkte köpa den, men kom på att jag kunde prova med att sluta helt ett tag. Det fungerar numera riktigt bra!! Jätteskönt att slippa att vara beroende av deo!

• Lilla Linnéa

aprilbarn, kan man vara utan helt?

• Avia

aprilbarn: Har testat det oxå, klara av att vara utan till vardags men inte på jobbet.

• Avia

Den skulle kunna funka... har inget av det som jag verkar vara känslig mot: alkohol, parfym, aluminium.

Svar på tråden Allergisk mot deodorant?