• Avia

Allergisk mot deodorant?

Finns det fler som är allergiska/känsliga för deodoranter? Hur gör ni, och finns det någon som har tips vad man kan använda istället?

Jag har en deo som jag tål alla andra får jag sån förbaskad klåda av att jag river sönder mig...
    Är det någon annan som lider av samma problem?

• Svar på tråden Allergisk mot deodorant?
  • Lilla Linnéa

Rosenserien har bra produkter faktiskt. Helt giftfritt dessutom. man kanske borde testa den deon?

• Lilla Linnéa

Vi får testa och återkomma med ett utlåtande. *S*

• Avia

Precis!
    Göra lite reklam för alla känsliga stackare!

• yuzz

Finns det inte puder deo o köpa?? Typ som talk!

Har sett det i marocko iallfall

• aprilbarn

Lilla Linnéa
    Ja, det fungerar hur bra som helst! Är förvånad faktiskt!

AviA: Jag måste kolla upp vad den där heter som jag menar! Det är saltkristaller el något sådant... Ska vara skonsam och vänlig mot huden!

• Avia

Om det är vad jag testade tidigare så var det värst...
    En tub med nåt klet som torkade till talk, skulle vara jättebra, men fick då mig att klia tills det blödde. Inte skoj!

• Avia

aprilbarn: Ja, det verkar ju som det ska vara bra enligt beskrivningen och det är ju inte hutlöst dyrt så det kan ju definitivt vara värt att prova!

• yuzz

avia

Aj då. Men detta jag har sett e som babytalk som man pudrar på direkt o inte kletigt.

• Avia

yuzz: oki, tror inte jag sett nåt sånt här faktiskt.

• yuzz

Jo dom sagt det finns i marocko, min mans syster dotter som e 13 använder det och det ska tydligen va jätte bra.

• yuzz

Fast det e klart det kommer på kläderna, men det måste va den ända nackdelen.

• Avia

oki, men innehåller det inte parfym, alkohol eller aluminium då?

• yuzz

Avia

Det vet jag faktiskt inte. Tror at det är parfumerat, men det finns säkert oparfymerat oxå

• Avia

Får väl kolla runt lite mer om inte den från rosenserien funkar!

• aprilbarn

Nu har jag varit inne på en hälsokostaffär och har äntligen kollat upp detta med deon som jag talade om här tidigare!

"Thai"
    Ingen al.klorid
    parfymfri
    bra för överkänsliga personer
    kladdar inte/ger inga märken

kostar ca 50 kr för liten och 100 för stor.

Hoppas den e bra, verkar verkligen så! (Jag kommer köpa en den dagen jag behöver deo igen. Hoppas aldrig )

• Avia

Och jag har testat deon från Rosenserien och den funkar helt suveränt!! Så tack ni som rekommenderade den!

Svar på tråden Allergisk mot deodorant?