• BeckisS

Smycke till ängelbarnens mammor?

Jag har sett ett smycke som är formad som vingarna på en ängel. Vad jag har förståt så är smycken en symbol gör ängelbarn. Jag undrar var man kan köpa det? Finns det på internet. Jag skulle så gärna vilja köpa ett sådant till min älskade mamma som förlorade sin dotter för flera år sedan.

• Svar på tråden Smycke till ängelbarnens mammor?
  • Mjukis82

Jag tror jag vet vilket du menar... jag har ett sånt, fick det av min mamma när Isabelle föddes och dog.

Det är Efva Attling som har designat det och jag har för mig att hon köpte det på SMYCKA...
    Tror att det togs fram i samband med Tsunamin.
    Jättefint är det!

~Mamma till ängeln Isabelle~
  • Mjukis82

(Det var ju faktiskt inte bara från mamma utan från båda mina föräldrar och Isabelle)

• BeckisS

Tack så jättemycket. Ska söka på det.

• toy

Jag har det smycket. Smycket är skapat av Efva Attling, heter "Angel", smycket föreställer änglavingar, Efva skapade det för tsunamioffren. Jag köpte smycket via röda korset, hälften av kostnaderna går till de tsunamidrabbade länderna... jag älskar verkligen mitt "Hugo-halsband"...

• Mjukis82

Jag älskar mitt jag med... det symboliserar liksom Isabelle tycker jag! Tar ALDRIG av mig det!

• mams84

Undrar om någon har bild på det? hittar inte det på nätet...

• dagdrömmare

hittade det nu, nån som har bild på hur det ser ut på är lite kveksam till stela halvband

• Mjukis82

Har ingen bild på mitt... men jag har inte ett sånt stelt halsband utan en vanlig lite tjockare silverkedja....

• Mjukis82

Det vet jag faktisk inte (fick det i present) men jag tror inte det... men mamma köpte ju inte det på nätet utan i en SMYCKA-butik

• evari

Dagdröm: I smyckesaffären här så såldes hänget skilt för sig och man kan köpa vilken halsband man vill till...

• änglamormor

Hej
    Smycket finns att köpa i Smyckabutiken tror att det heter Angels
    Det är ett komplett halsband med en lite tjockare kedja och priset är ca.900kr varav 500kr går till Tsunamifonden.
    MVH
    Isabelles mormor

• Elin o Simons mamma

Blev oxå sugen på ett sådant smycke, får väl gå till Smycka och se om jag hittar det.

Kram Camilla med ängladottern Elin

• Lilla Mjau

Jag fick ett jättefint smycke av min mamma på Mors Dag!

Det är ett lite större hjärta där det står "Mamma" på. Under hjärtat hänger det tre små hjärtan i olika långa silverhängen. Ett för varje barn jag har.

Halsbanden fanns för 1-3 barn. Har man fler fick man beställa. Det köptes på Ahlquist Guld (?) eller nåt sånt på Väla i HBG. Jättefint!!!

Många säger sig ha sett en ängel. Jag har hållit en i min famn...
Svar på tråden Smycke till ängelbarnens mammor?