• mkk

Menskopp

Jag har inte läst alla inlägg, så jag vet inte om det är förklarat hur en menskopp fungerar. Jag är intresserad av en men vet inget om dem. Är den säkrare än tamponger? Jag blöder ganska mycket o är rädd för att jag ska få mens nu när jag ska utomlands. Kan man bada med den? Hur länge ska den sitta inne? Vore jätteglad för svar

• mkk

Var finns de att köpa? hur mycket kostar en? Hur lång tid tar det innan man får den?

• mkk

jag har nu beställt en, hoppas nu bara att det kommer att fungera när jag får den. Det skulle vara super om den fungerade som det står, för då kanske jag kan få en dräglig semester iår. Blöder så mycket, litar inte på tamponger de läcker så mycket.

• mkk

Jag har fått hem min nu o har provat den. Jag har nästan som molande mensvärk, har jag gjort fel. Sedan får jag inte riktigt in den(tror jag), för den sitter nästan utanför slidan trots att jag klippt av hela piggen varför gör den det? Jag har en diva cup

• mkk

Jagfår inte in den riktigt, men när den sedan ska veckla ut sig känns det som om hela underlivet ska dras med. Det gör så j...a ont. Det var inte så lätt som jag trodde det här, men skam den som ger sig det är en ny dag idag så det är bara att försöka igen

• mkk

Nu har jag använt min i några dagar o första dagen tänkte jag skicka tillbaka den. Men nu är den helt suverän, jag har kunnat bada hela dagen. Det ända som är lite jobbigt är att jag inte riktigt litar på den än, för det läcker lite nu när jag blöder så mycket.

• mkk

robinsyster: Jag kokar min minst 1 gång om dagen, känner lite som du tänk om den inte blir riktigt ren.

• mkk

robinsyster: Jag har en divacup o det står att man ska koka dem i slutet av mensen, men jag gör det oftare för jag vill att den ska vara ren

• mkk

Är det bara diva cup som har garanti? jag menar att man får lämna tillbaka den.

• mkk

Berätta gärna hur den är. Är den större eller mindre än diva cup?

Svar på tråden Menskopp