• mira

Menskopp

jag tror mooncup ska vara lite kortare men aningen vidare i diameter/omkrets än diva cup.

• mira

nån skrev om huruvida det var äckligt att ta ut koppen.

äckligt är det väl bara om man inte fixar sina egna kroppsvätskor... finns så mkt värre saker... som att byta bajsblöjor på lillan t ex.

har bara använt min kopp en månad och nu är jag gravid igen... blev förvånad på nåt vis att blodet ändå ser så "rent" ut, bara blod och slemhinna. töm och skölj och tvätta rent koppen. har inte vant mig riktigt vid i och urtagandet men tilltalas av idén med koppen. särskilt att kunna bada utan att man måste springa och byta tampong så fort man kommer upp.

• mira

om man inte hinner ha tre menser på tre månader så tror jag det stod att man kunde ringa och få tiden förlängd. för att man skulle hinna använda den tre gånger.

"Återbetalning vid retur Om menskoppen (gäller ej MoonCup) inte fungerat tillfredsställande kan den returneras inom tre månader. Men vi ber dig GE MENSKOPP EN CHANS! Utnyttja alla tre månader innan du gör en retur! Tre månader är tänkt att täcka tre menstruationer. Har du längre tid mellan mensen, kontakta oss om detta, så kan vi förlänga din prövotid."

• mira

och så stod också att om storleken var fel kan man få byta den mot mindre eller mot mooncup om man har diva.

Svar på tråden Menskopp