Menskopp
den känns inte om den sitter rätt. den är ett av mina bästa köp ever! min mooncup som jag haft under två mensperioder.
palmblad: jag tycker inte det är äckligt... ja, det är flytande.
den känns inte om den sitter rätt. den är ett av mina bästa köp ever! min mooncup som jag haft under två mensperioder.
palmblad: jag tycker inte det är äckligt... ja, det är flytande.
ni som har problem med läckage, insättning eller uttagning.. har ni kollat in "frågor och svar" på hemsidan? där har ni en massa tips.
http://www.menskopp.se/faq3.htm
palmblad: den är skonsammare mot slemhinnorna, miljövänlig, billigare, man behöver inte byta direkt efter bad, man kan ha i den längre, asbra om man har problem med svamp, behöver inte sitta inne ett visst tag om man vill ta ut den tidigare, den håller i 8 år och alltså är man aldrig utan skydd när man får mens, man glömmer inte ta med den när man har mens efter som man har den i sig... en massa fördelar.
my lovely: jag längtade oxå efter mensen första månaderna bara pga menskoppen. kul att mensk kan vara skoj.
pillis: nej, det är väl inte ett dugg onödigt. om du nu inte bara klarar dig med trosskydd, fast det kanske du inte vill ha. japp. man sover med den.
pillis: nej. en menskopp ger inte bakterierna samma goda förutsättningar dom en tampong... men jag ser till att byta min så fort jag vaknar ifall att.
mitt mensblod rinner ofta inte ut när jag sover, även om jag använder binda (vilket jag aldrig gör längre). inte har jag fått tss för det.
pillis: åhå. det visste jag inte. fast det är klart.. kommer det in bakterier så kan man väl få det även med menskopp. men inte lika lätt som med tampong. fast det är ju inte heller vanligt..
jag tror det... kolla på www.menskopp.se
pill:nedre delen sitter precis innanför mynningen. läs mer fakta på länken ovan.
japp. havsbad är hur ok som helst. behöver inte tömma direkt efteråt heller. skitbra.