Menskopp
ts: har du kollat råden vid läckage på hemsidan..? har du förlossningsärr i dig?
ts: har du kollat råden vid läckage på hemsidan..? har du förlossningsärr i dig?
ts: står på hemsidan att det kan läcka om dom är ojämna.. vet inte om det stod att man kunde göra nåt åt det. kolla igen.
fast jag fick oxå inre bristningar "ett fåtal inre stygn". men det läcker inte för mig. tror det ska vara rätt rejäla ärr på rätt (eller snarare fel) ställe för att det ska ställa till problem.
ts: i början hade jag lite trubbel att få den att veckla ut sig. men eftersom du också fött barn lyckas du säkert också med följande övning:
sätt in koppen och vrid den ett varv. kör in ett finger så att fingret kommer mellan koppen och slidväggen, fingertoppen ska vara minst lika långt in som översta kanten på koppen. pressa fingret mot väggen så får koppen chans att veckla ut sig ordentligt. funkar det fortfarande inte så testa att dra fingret ett varv runt koppen, med trycket mot slidväggarna. känns lite läskigt, men var effektivt på mig. då känner man om den vecklat ut sig som den ska...
jag är lite försiktig. använder helst intimtvål eller mild tvål... får svamp så lätt.
ts: det står ju att man ska testa 3 månader innan man ger upp... testa igen nästa månad?
du kanske har fel storlek. har du den större?
eftersom du har svårt att veckla ut den skulle en diva kanske passa dig bättre? dom är lite smalare. kanske tom den mindre storleken...
ts: tror inte du ska ha moon om du har svårt att veckla ut divan. moon är större åt det hållet. testa byt till den mindre divan istället.
ts: det står klart och tydligt på sidan att en del kan behöva den andra storleken - trots att man fött barn, speciellt om man har svårt att få den att veckla ut sig.
"pinset"? vad är det?
min mooncup hade ingen pin. hade nog inte satt den på väskan ändå.
hannamia: häll ut det i tvättstället vettja.
linslusa: kolla på menskopp.se