• Anonym

Menskopp

Ylle: Men jag tror inte det är ärren från förlossningen som gör att den läcker, utan att de kanske sitter fel eller något...
    Det verkar inte som att den vecklar ut sig riktigt, fast jag vrider den ett helt varv.
    Nyss testade jag, och då tror jag att jag fick den att veckla ut sig helt, men då kändes den obehaglig, och åkte ut igen. Att det ska vara så svårt

• Anonym

Tack för tipsen! Ska testa det...

• Anonym

Vanlig tvål, men ska nog köpa en annan snart.

• Anonym

Jag tror inte menskopp är något för mig. Synd egentligen, för den verkade väldigt praktisk och bra!

• Anonym

LyNxQ: vad kul att det funkar för dig! *avundsjuk*

För mig funkar den inte alls. Funderar starkt på att skicka tillbaka den.

• Anonym

Ylle: Ja, jag har den större. Man har väl tre månader på sig att skicka tillbaka den? Jag kommer inte ha hunnit få min tredje mens innan det gått tre månader.
    Jag har för ont för att testa mer nu på ett tag känner jag, det blir så ömt när man bökat runt därinne  

• Anonym

mira: ja, jag har läst det Men tack ändå...
    Moon cup är det ju ingen retur på dessvärre...

• Anonym

Det är Diva jag har!
    Men om man ska byta till mooncup, så är det ju ingen retur, om den inte heller skulle funkaFundersam

• Anonym

Ylle: Men jag har ju den storleken man ska ha om man fött barn?
    Tror du det skulle passa bättre med den mindre?
    Jag tror inte jag lycktas veckla ut den ordentligt, det känns inte så när jag känner i alla fall, och jag tror det är därför den läcker. Det känns som att sidorna är lite "inklämda", fast jag snurrat den flera varv Fundersam

• Anonym

My Lovely Little Lumps: Nej, det har jag inte gjort. Får  testa det.

Vicryl: Så här står det på menskopp.se: "Prova följande tips om koppen vandrar uppåt i slidan:
    När koppen glider uppåt beror det ofta på att slidmusklerna inte fått ett riktigt grepp om koppen. Ett tips vid insättning är att du sätter in koppen (kom ihåg: den ska sitta vid slidmynningen och inte långt upp i slidan!), kontrollerar att den vecklat ut sig, och sedan kniper ordentligt om koppen och sedan drar i piggen tills du känner stoppläget*. Då får musklerna ett bra grepp och gör att det blir tätt"

Fast det kanske du redan läst?

• Anonym

LyNxQ: Tack för tipsen. Dessvärre har jag testat de sakerna, men den vecklar ändå inte ut sig.  Den är "ihopklämd" liksom...

• Anonym

Jo, jag börjar misstänka att det är storleken som är fel Fundersam

Svar på tråden Menskopp