• xxmeyaxx

Vad ska vi göra på våran 5-årsdag?

Den 24:e Augusti nu i år har jag och min sambo varit ett par i 5 år. Detta ska firas och vi vill åka bort ett slag ifrån allt. Bara för att få rå om varandra. Förra året (dock inte på någon årsdag) åkte vi iväg och bodde på en litet billigt hotell i två nätter.

Vi har funderat på att göra samma sak igen, bara att vi vill inte åka till samma ställe.

Vet ni något mysigt ställe man kan åka till? Eller vet ni något annat vi kan göra..?

Alla tips är välkomna!

På tal om potatisar, äpplen är rätt goda.
  • Svar på tråden Vad ska vi göra på våran 5-årsdag?
  • jezzzica

hotell gothia towers i göteborg har ett mysigt paket som man kan göra. Vi hade tänkt göra det vid ngt speciellt tilfälle.

"Priset (1305/person) inkluderar en övernattning i Sky Executive dubbelrum* inkl. stor frukostbuffé, välkomstdrink, fyrarätters supé (exkl dryck) i Heaven 23 Restaurang & Bar på 23:e våningen, samt ett välkomstarrangemang på rummet vid ankomst. Enkelrumstillägg 670:-/natt. Erbjudandet måste förbokas och gäller i mån av plats, för ett begränsat antal rum."

"* Sky Executive-rummen är belägna högt upp i West Tower. Våra Sky Executive-gäster är berättigade många olika förmåner som sätter extra guldkant på vistelsen: Fantastisk utsikt, 1 fri film, fri minibar, fri roomservice-avgift, fritt solarium, 10% rabatt i Incontro mot uppvisande av nyckelkort (ej dryck), fri dagstidning att hämta i receptonen samt VIP-frukost med utsikt."

www.gothiatowers.se

• mumama

ja e tyvärr helt pantad när det gäller romantiska saker...
    det ja kan komma på e väl ett mysigt hotell/stuga o stänga av tele o bara vara tillsammans.... tills man tröttnar

ne ja har inte en susning men ja puffar lite så kanske ja oxå får lite råd

• xxmeyaxx

jezzzica,
    låter jättemysigt! men kanske lite dyrt för min lilla plånbok. 1305 kr / en natt?
    Men det tål att tänkas på.

Puffar lite mer i hopp om fler alternativ!

• xxmeyaxx

Puffar lite till.

• sweetpea

Fast 1305 är väl inte så mycket pengar med tanke på att två måltider är inkluderade. Om man åker bort, bor på hotell och äter på krogen kan det väl knappast bli billigare.

• xxmeyaxx

Fast då kostar t.ex. resan också.
    Och vi bor 50 mil därifrån.

• glammis

Tälta! Är det bra väder är det kraftig mysfaktor! Ta med triangakök (eller ta med kall picnicmat om ni inte orkar laga till nåt), en flaska vin och levande ljus och slå upp tältet vid en sjö....och älska i solnedgången!

• xxmeyaxx

mysigt men sambon gillar inte tältning tyvärr.

*usch, vad elak jag låter*

fler förslag?

• glammis

Rida Islandshästar?
    Gå på Folkrace?
    Åka till Visby och bo på vandrarhem?
    Låna en båt och åk ut på sjön?

kanske inte super romantiska förslag men...

• xxmeyaxx

båt har vi diskuterat om, men då skulle det vara en kryssning.

det står mest mellan hotell eller kryssning.
    jag tror att det blir hotell.

Svar på tråden Vad ska vi göra på våran 5-årsdag?