• Blåbäret11

Ni som fått cytotec....långt och lite äckligt...

Mitt MA (var i v 10, den dog ca v 6-7) upptäcktes den 6 dec och jag fick med mig tabeltter hem från KK, fick inte välja mellan skrapning och tabelletter. Jag var jätte orolig och ställde in mig på det värsta men för mig gick det faktiskt väldigt bra, jag blödde mycket första två dygnen sen blev det som vanlig mens och det slutatde helt i helgen.
    Jag hade kramper de två första dagarna men inte så farliga så jag behövde aldrig ta de starka tabletter som jag fick med utan det räckte med två alvedon när det var som värst.

Det jag däremot tyckt var väldigt jobbigt var att jag fick så dåligt bemötande på KK i Lund, sån skillnad när de trodde att jag var gravid fick jag ligga ner och vila där och efter undersökningen så var det bara att snabbt gå ingen information utan det skulle jag läsa på ett papper som jag fick med. Vilket var kass eftersom det inte stod något om de lugnande jag fått med, ingen dosering alls.. Därav vågade jag inte ta dem. Fick återbesök 1 feb.. vilket också kände för jävligt, så långt dit så det finns inte!! Hoppas ju på att vara gravid igen då.

I alla fall så åkte jag in igår för att jag fortfarande har kramper och jag var orolig att det inte funkat på mig eftersom jag inte fått ut några stora klumpar.. träffade en jätte trevlig läkare. Hon gjorde grundlig undersökning och talade lungt till mig och bara det gjorde att trots allt som hänt lämnade jag faktiskt lycklig och kände att jag fixar det här.

Måste även tillägga att detta var på jourtid och då har de massor och göra och ändå fick jag sånt trevligt bemötande.. Det var min historia så här långt.  

Svar på tråden Ni som fått cytotec....långt och lite äckligt...