Ni som fått cytotec....långt och lite äckligt...
Hejsan,
Även jag fick ett konstaterat MA i v. 8. Jag fick inget val mellan skrapning eller Cytotec (Skrapning nämndes aldrig ens) Fick med med mig Cytotec hem. Jag hade ingen värk (lite molnande mensvärk) och blödde inte mer än en vanlig mens, men däremot så blödde jag som en lättare mens i hela 5 veckor efteråt. Gick med binda dygnet runt i fem veckor vilket bakterierna säkert gillade, varmt och mysigt. Detta ledde till inflammation i livmodern (Bakterier samt att det troligen hade funnits rester kvar, rester som de inte hade sett på efterföljande vul efter den inte så effektiva Cytotecbehandlingen). Detta ledde i sin tur till ärrbildning på ena äggledaren som jag sedan fick utomkvedshavandeskap på, åkte in akut när jag svimmade på jobbet och hade inre blödningar i buken och blev då även tvungen att operera bort ena äggledaren.
Så denna gång vid mitt nya MA i V. 8+2 (Embryo dog i V.7+3) så vägrade jag Cytotec och begärde själv skrapning, vilket jag skall göra nu på Torsdag. Ska bli skönt att verkligen få bort det döda ur kroppen och kunna gå vidare. Och att dessutom att själv slippa spola ner något man har varit så lycklig över i toaletten....
Att ta Cytotec skall vara bättre psykiskt påstår dom, att man skall ha lättare att gå vidare och känna att det är avslutat. Men när jag blödde efter Cytotec och ett klump med ett litet foster hamnade i pappret när jag torkade mig så fy......min lilla bebis....det är INTE lättare psykiskt.....fy....det vill jag aldrig mer vara med om.
Själva vetskapen om att det man har längtat så fruktansvärt mycket efter ligger dött i magen gör tillräckligt ont, att behöva se det och själv spola ner det i toaletten...det önskar jag inte ens min värsta fiende....att det skulle vara bättre psykiskt med medicinsk behandling.....nej, jag tror snarare det handlar om att det är billigare än skrapningar.
Kram från mig