• Solros78

Ni som fått cytotec....långt och lite äckligt...

Eftersom man googlar efter mycket info när sånt här händer vill jag betätta min upplevelse så här långt. Fostret konstaterades dött i vecka tio men förmodligen dött i v 8. Fick tabletter i fredags som inte gav effekt alls. Tillbaka på gynakuten idag och läkaren var tveksam till om ett nytt försök skulle ge någon effekt eftersom det första inte gjorde det. Men jag fick nya tabletter och efter 3-4 timmar blrjade jag tokblöda och efter en halvtimme så satt jag på toa och massa klumpar kom ut. Helt smärtfritt med de smärtstillande jag fått på sjukhuset. Nu har jag ju inte helt sett slutet ännu på historien men så här långt klart bättre än alla skräckhistorier.

• Solros78
    Isis79 skrev 2014-01-16 09:16:10 följande:

Sitter här orolig och läser. Alla verkar få olika mängder tabletter. Vissa får med sig bindor. Olika smärtstillande m.m. Jag fick 2 panodil och 2 diklofenak som jag skulle ta en timma innan cytotec. Om en halvtimma är det dags att ta mina cytotec. 2 stycken som jag skall ha under tungan och suga på i 20 minuter, men ju mer jag läser, ju mer orolig blir jag :( Fick inte med mig några bindor från sjukhuset. Har köpt vanliga från affären. Ingen varnade mig för hur det kan bli. Hur vet man om man blör för mycket så man måste åka in?

Jag satt faktiskt på toan någon halvtimma eller så när det forsade som värst. Men bindor fick jag inte från sjukhuset utan hade köpt typ nattbindor på ica.

Men för mig slutade det blöda så där hysteriskt rätt så snabbt.
Svar på tråden Ni som fått cytotec....långt och lite äckligt...