• fantasifull

Ni som fått cytotec....långt och lite äckligt...

Isis79 skrev 2014-01-16 09:16:10 följande:

Sitter här orolig och läser. Alla verkar få olika mängder tabletter. Vissa får med sig bindor. Olika smärtstillande m.m. Jag fick 2 panodil och 2 diklofenak som jag skulle ta en timma innan cytotec. Om en halvtimma är det dags att ta mina cytotec. 2 stycken som jag skall ha under tungan och suga på i 20 minuter, men ju mer jag läser, ju mer orolig blir jag :( Fick inte med mig några bindor från sjukhuset. Har köpt vanliga från affären. Ingen varnade mig för hur det kan bli. Hur vet man om man blör för mycket så man måste åka in?

Jag fick fyra cytotec att stoppa upp i slidan. Dock hände inget första dagarna. Började förvisso blöda men lite. Dagen efter avtog det helt. Kom sedan tillbaka lite grann två dagar efter det. 4:e dagen efter tabletterna fick jag mongo-värkar i 4h men fortfarande inget mer blod än tidigare. Vid återbesöket visade det sig att graviditeten hade fastnat i tappen. Hon fick dra bort det & det forsade blod, typ överallt i undersökningsrummet, trots att jag låg ner. Med ul konstaterades att endast slemhinnan var kvar & det skulle blöda ut. Vilket det gjorde vid första toalettbesöket. Det var som att sätta på en kran och hela toaletten av fylld med .... (()snuskiga detaljer()) slemmigt blod.

Den senare timmen blödde det väldigt mycket. Men den började det blöda som mens, eller lite mer. Nu är det 1vecka & dagar sedan jag tog tabletterna så det var på tiden att få detta mf "överstökat"
Svar på tråden Ni som fått cytotec....långt och lite äckligt...