choklad med likör i ?
Jag fick precis en godis av en jobbarkompis, en choklad med rinnande likör i, kände det inte förrän jag hade börjat tugga, nu efteråt så undrar jag en löjlig fråga; kan det vara skadligt på ngt sätt? blev lite nojjig...
Jag fick precis en godis av en jobbarkompis, en choklad med rinnande likör i, kände det inte förrän jag hade börjat tugga, nu efteråt så undrar jag en löjlig fråga; kan det vara skadligt på ngt sätt? blev lite nojjig...
Om det bara var en chokladbit är det nog ingen fara.
Om det är en hel ask är det ju lite annat, även fast det nog inte är några större problem ändå. De där små bitarna rymmer ju inga kvartingar direkt...
Det är väl liköressens....utan alkoholhalt i...eller?
Kanske t.om det!
Jag trodde det var vanlig likör i såna godisar? Jag tror väl själv inte att det kan påverka så men man blir så otroligt nojjig och tänker om det kan vara skadligt ändå!?!
Jag tror inte det är någon fara.
Tänk på att det finns de som missbrukar både alkohol och droger hela graviditeten och ändå får friska barn, en liten chokladbit tror inte jag är någon fara alls.
OBS! Eftersom folk här är snabba att hoppa på andra är det bäst att jag lägger till att jag naturligtvis tycker att det är fel att använda alkohol och droger under graviditet och att det även kan se skador på fostret... men i jämförelse med en chokladbit så tror jag inte ens du behöver tänka på saken.
Tror dessutom att det bara är i den dyra varianten av likörchoklad som det verkligen är riktig likör, i de andra är det nog essens, så hoppas du fick billig . Men så liten mängd oavsett är inte ngn fara!
Det finns chokladbitar både med och utan alkohol i likören.
Ta inga fler bara så är det säkert ingen fara.
Tror inte att det är någon fara. Som redan sagts så rymmer de ju så lite. Jag åt själv två punchpraliner i förrgår...
Hej. Jag tror inte det är någon fara med sådant godis. Vanlig punch och likör har ju inte så hög alkoholhalt i sig. Runt 17%-20%. Den är det ju knappt en halv tesked i en eventuell pralin. Vill man vara på den säkra sidan kan man äta punchpraliner från karamellkungen. Dom innehåller tydligen inte ens punch utan bara aromämnen =) Kolla länken www.karamellkungen.se/candyking/main.nsf/assortment/E86F33099516FE4CC1256EE5003BD1AC
Det är väl precis som med baconchips, som är helt vegetariska =)
Romägg däremot innehåller alkohol och det står på innehållsförteckningen. www.karamellkungen.se/candyking/main.nsf/assortment/892A5D9CDE0F319AC1256EE50040C9E2
Jag tror att det förvisso är tillagat (kokat) så att alkoholen är borta.
Vi kan ju betänka att detta godis säljs till barn. Alltså måste alkoholhalten vara minimal