• Fru Baby

Någon som har kvar symptom på UVI trots penicillin? Vad har ni fått för hjälp?

Hej på er!
    Jag har uvi ett antal gånger per år. Och nu är jag gravid i v.11. Och jag har redan ätit 2 kurer penicillin. Avslutade den sista förra veckan. Sista odlingen visade inga bakterier. Var inte morgonurin utan jag hade hållit mig i 4 timmar. Men mina besvär finns ändå där. Sveda då jag kissar när jag druckit lite. Men vilka mängder jag måste dricka för att det inte ska svida!!
    Odlingen före den sista visade på E-colibakterier.
    Någon som vet om det är själva bakterierna eller symptomen som är farligast. Är öm i blåsan och livmodertrakten efter det har svidit då jag kissar.
    Vad har ni gjort förutom att dricka tranbärsjuice? (kan ej dricka nu, kräks av den).
    Har ni ätit kur på kur tills besvären är helt borta eller gett det en tid och sett om det försvinner?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Någon som har kvar symptom på UVI trots penicillin? Vad har ni fått för hjälp?
  • Mallemus

Citronvatten och te bruklar jag svepa i mig i stora mängder. Kanske kan det vara dina slemhinnor som blivit lite uttorkade. Jag hade massor med urinvägsinfektioner för några år sedan, men hälften av gångerna visade odlingar inget alls. Träffade slutligen en toppen gynekolog som verkligen tog sig tid och utredde. SLutligen konstaterades att mina slemhinnor är kass och det gav samma symtom som UVI.

• Fru Baby

Tack för svaret. Jag har också funderat på detta med slemhinnorna. Har köpt en kräm från apoteket nu, den där nya intimkrämen som ska vara bra för slemhinnorna. Vi får väl se om det hjälper .

• Frankieflisen

Finns tranbärskapslar man kan köpa istället för att dricka tranbärsjuice!

• heartgirl

Jag har min andra urinvägsinfektion under graviditeten nu..brukar få det ofta! Har du kollat om bakterierna är borta eller?? gör det annars...det är inte svampinfektion eller klamydia eller nått annat??
    Mitt övriga råd är bara att dricka JÄTTEmycket gärna citron/apelsindrycker!!
    Lycka till!! Ha det bra...

• Fru Baby

Nej, inte är det något annat. Är ju gift och båda är trogna så nåt sånt är det inte . Det mesta är kollat för att utesluta. Jag har alltid bakterier i urinen mer eller mindre. Men jag är tydligen en av de som knappt kan ha några bakterier utan att besvären blir stora. Tack för svaren!

• happy2

Hej,, Jag hade kronisk uvi under mina 2 första grav så jag fick typ äta piller för de hela grav ut,, men så kan de vara så oxå att urinblåsan e så irreterad för att bebben trycker på den så att du inte känner att du tömmer den hellt även om du gör de,, slemhinnors ph värden kan göra att man får kännslan av uvi oxå.. Du kan ju oxå fått svamp villket kan på minna om uvi i en del fall,, de svider och kliar oftas,, de finns resept fria preparat för de på apoteket,, Men annars så e citronvaten jäte bra och drick extra mycke vätska överhuvetaget och försök att inte gå och hålla dig för länge.. Lufta så ofta du kan, som att sova utan trosor och gå i så lössatt kläder som går om de skulle passa som om du skulle bara vara hemma o ta de lugnt..

Ja nu blev de en roman men hoppas de blev till hjälp..

Svar på tråden Någon som har kvar symptom på UVI trots penicillin? Vad har ni fått för hjälp?