Barn med damp/adhd
Jag har en pojke på tio år som jag misstänker har adhd. Han har hela sitt liv varit aggressiv. Det har tidigare gjorts utredning på honom men den gången uppfyllde han inte de kriterier som finns för att få diagnosen.
Men nu har det blivit ännu värre och jag orkar snart inte ha det så här längre. Det spelar ingen roll vad man säger till honom, han är så arg över allt. Han mår jättedåligt själv och säger att han i skolan får hålla igen sin aggressivitet och att han inte vill vara sån.
Idag pratade jag med en psykolog på bup och berättade hur han är och hon ställde många frågor. Hon tyckte vi skulle göra en till utredning och att det lät som att han har damp/adhd och ev någon form av autism.
Även om det känns jätteskönt att någon lyssnar och att det finns en förklaring till hans beteende så är det ändå jättejobbigt. Varför skulle just mitt barn få ett funktionshinder? Men ändå, om han får en diagnos finns det hjälp att få.
Finns det fler än jag här på fl som har bokstavsbarn eller som misstänker det? Det skulle vara så skönt att få byta erfarenheter osv...