• MissDestiny

Roliga påhitt till bröllop?

Kom gärna med förslag på roliga lekar och annat man kan göra till ett bröllop!
    Det är min syster som ska gifta sig och jag vet inte vad jag ska hitta på för roligt/fint då! Finns det kanske nån fin dikt?
    Alla tips är välkomna!

• Svar på tråden Roliga påhitt till bröllop?
  • Pennye

Tipspromenad med frågor om paret, någon tävling för paret mot deras föräldrar tex. att de sitter ihop och bara får använda en arm var och så ska de packa upp och sen ner ett stormkök.

• Alvi

En superuppskattad grej kommer här!

Ta ut tolv deltagare till Hela Havet Stormar. Tolv från tolv olika familjer - hushåll.
    Elva stolar, och så när musiken tystnar ska de  (för att göra det hela lite roligare) hämta ex en slips, något grönt, en gaffel, etc och skynda sig tillbaka.

Den som kommer tillbaka sist åker ut och får en lapp av lekledaren, som man öppnar när alla är ute.

Sen läser alla upp sina lappar, och där står ex Januari - bjud bröllopsparet på korvgrillning i snön, juni, bjud på picknick, november, baka pepparkakor med paret, osv.

Allt ska ske på det datumet de gifte sig!

Förstod du!?

• Magicmum

* När brudgummen lämnar bruden vid bordet för att t ex gå på toa - reser sig de manliga gästerna upp och går fram till bruden och ger henne en puss på kinden.
    När bruden lämnar brudgummen vid bordet gör de kvinnliga gästerna samma sak med brudgummen.

Bruden och Brudgummen ska alltså inte se vad som händer och det blir jätte fnissigt och roligt.

• Klatermaja

Skoleken: Man bjuder upp brudparet och dennes föräldrar och så tar alla en av sina egna skor i ena handen och partenern i de andra. En lekledare läser upp frågor i stil med "vem rapar högst" eller "vem diskar mest" och så ska man utan att titta på sin partner sträcka upp handen med den skon som påståendet stämmer in på. Svarar båda perter lika på en fråga får de poäng och flest poäng vinner. Det var hysteriskt kul på vårt bröllop!!

/Klatermaja - en förvirrad solstråle
  • Madeleine79

Klatermaja: Gifte mig i lördags, vi fick leka den leken jag och min make, den va superuppskattad av allihopa, vi skrattade väldigt mycket! Vår son satt och svarade på vissa frågor som han kunde svaret på, folk skrattade så dom vek sig dubbelt=)

Svar på tråden Roliga påhitt till bröllop?