• Anonym

Jag får endast orgasm vid stimulans av min klitoris. Är det normatlt???

Jag undrar om det bara är jag som får orgasm bara när min man stimulerar klitoris? Finns det verkligen nån som får orgasm utan klitoris-stimulans? Ibland tänker jag att det är konstigt att jag behöver verkligen klitoris-stimulans för att få orgasm. Man har ju sett t.ex olika filmer där tjejerna har fått orgasm utan klitoris-stimulans... Är jag normal???

• Svar på tråden Jag får endast orgasm vid stimulans av min klitoris. Är det normatlt???
  • Anonym

Jag menar när min man är inne i mig och samtidigt stimulerar min klitoris, men även också när han enbart gör det med fingrarna...

• Beckah82

I vilka filmer då?

Vanliga filmer? Då är det på låtsas...
    porrfilmer? Där existerar inte många äkta orgasmer kan jag lova. Det mesta i porrfilm är skådespeleri.

JA! Det är fullkomligt normalt och mycket mycket vanligt. Att få orgasm utan att ens nudda klitoris, är det ganska få som lyckas med.

♥ Beckah, mamma till Victor. Hemsida: busig.sida.nu
  • Aaliyah

Ja. Clitoris är direkt eller indirekt inblandad i alla orgasmer kvinnor får.

• uniMog

det är lika normalt vilket som

Life is a sexually transmitted disease. (JD Lang)
  • Anonym (Orgasm?)

Jag får två typer av orgasmer (tror jag.) En "klitoris-orgasm", och en "slid-orgasm". (Dvs. när min kille är inne i mig.) Anledningen till att jag skriver "tror jag" är att klitoris-orgasmen är så himla mycket starkare så att jag börjar tvivla på om mina sk. "slidorgasmer" verkligen är orgasmer? Kanske upplever jag det så bara för att sexet just då är lite extra skönt...? Vill bara understryka att sexet verkligen är jätteskönt, men mest liksom hela tiden, mer eller mindre. Gränsen mellan "klitoris-orgasm" och ingen orgasm är ju så otroligt tydlig, medan "slid-orgasmen" känns mer diffus. Så jag vet inte om man kan kalla det orgasm? Dessutom kan jag få fler "slid-orgasmer" men bara en "klitoris-orgasm", för efter den blir jag helt slut och vill inge mer. Orgasmerna känns inte alls likadant,
    Hoppsan, utlägget blev visst lite långt , men för att svara på TS fråga så har jag aldrig lyckats få "klitoris-orgasmen" tillsammans med en kille. Oavsett om han har slickat mig eller Whatever. Har bara fått det på egen hand.

• Aaliyah

Såhär skriver RFSU om det hela:

"Det är viktigt att veta att dom flesta kvinnor får klitorisorgasmer och inte vaginalorgasmer. Det vill säga att den vanligaste orgasmen får en kvinna genom stimulering av klitoris och inte genom penetration av slidan".

frageladan.rfsu.se/Answer.asp&id=1409&Question=klitorisorgasm

• Freaky Starsprinkle

Jag har aldrig i hela mitt liv fått orgasm genom enbart samlag..Tror aldrig jag kommer få en heller..men jäklar att det vore häftigt ;)
    Får det bara genom oralsex eller onani..

• Krinko

Det är lite orättvist att vara tjej, de flesta killar har det lättare med orgasmer...*suck*

• Zoria

Om jag inte är helt ute och cyklar tror jag siffran 20% kommit upp i frågan hur många som får orgasm vid enbart penetrering. Så du är fullkomligt normal. Har även hört att de som får "slidorgasm" säger att det inte alls är lika starkt som vid klitorisorgasm percis som Anonym (Orgasm?) säger.

Visst kan det kännas lite tråkigt att inte kunna få en orgasm genom enbart penterering (är en av dem) men det är bara att pilla på! :)

Svar på tråden Jag får endast orgasm vid stimulans av min klitoris. Är det normatlt???