Inlägg från: Anonym (oj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (oj)

Kli på pungen

Nä, det behöver inte synas. Prova med lamisil eller cortimyrek eller vad det nu heter, det är salva för fotsvamp i alla fall. Annars är det bara att ringa doktorn.

• Anonym (oj)

Ja, låter lite skumt men det var det läkaren skrev ut till min sambo (finns recept fritt) när han hade kli problem på pungen som visade sig vara svamp.

• Anonym (oj)

Läkaren sa att jag absolut inte kunde få det till min sambo. Men det fick jag...

• Anonym (oj)

Behandla om det inte är svamp?

Jag tycket att din sambo kan prova om han känner att han vill och att du kan vänta och se.

För oss var det så att min sambo kliade tills han blev tokig utan att det syndes att något var fel, för mig så satte det sig i ljumskarna och jag fick röda utslag.

Sambon hade lite olika lamisil, cortimyk och canesten, jag hade cortimyk. De kostar mellan 50-100 kr, lamisil är dyrast.

Det är väl kanske smartast att kontakta läkare om man är orolig men min sambo har blivit svampnojig och smörjer lite när han tycker det behagar, så jag tror inte det är farligt att prova i alla fall.

Lycka till!

• Anonym (oj)

Hoppas det slutar klia på honom!

Ha De!

• Anonym (oj)

vill bara förtydliga mig lite. Både jag och min sambo gick till läkare innan vi behandlade oss själva. Och att min svamp satt i ljumskarna och att det var läkaren som skrev ut cortimyk åt mig.

Alltså, helt rätt frugus, man ska gå till läkare om man är osäker.

Svar på tråden Kli på pungen