Inlägg från: Bonanza |Visa alla inlägg
  • Bonanza

Låter du ditt barn bada naket på offentlig badplats?

Nej, eftersom han alltid har sin solskyddsdräkt på sig.

Men att klä på dem pga pedofiler tycker jag personligen är överdrivet. För det första väljer man då som vuxen att sexualisera barnet. Man säger rakt ut: "här finns det något som inte alla ska få se. Det är något hemligt och inte naturligt, så vi måste gömma det." Sätter man på en ettåring en bikini säger man att hennes bröstvårtor är sexuella. Varför ska man annars dölja dem?

För det andra tror jag att pedofilhysterin är ytterst överdriven. Resultatet av att ha Aftonbladet och Expressen som primära nyhetskälla.

Jag badar inte naken eftersom jag är vuxen. Jag är en sexuell person. Jag har någonting att dölja. Så, slipper vi den larviga parallellen nu?

• Bonanza

Men att klä på barnen badkläder pga skräck för pedofiler blir ju bara bakvänt. Då sexualiserar ju föräldrarna barnens kroppsdelar, och gör dem ännu mer intressanta för pedofiler. Det måste gömmas, eftersom det är "snuskigt". Det är ju de signalerna man sänder ut.

• Bonanza

Men om nu en pedofil sitter på stranden, utan att göra något. Hur skadar det era barn? Hur mår era barn dåligt av det? Om pedofilen går hem och runkar sedan, hur skadar det er och er familj?

Jag menar definitivt inte att det är försvarsbart med pedofili, men jag undrar hur det påverkar era barn så mycket att det är så viktigt att klä på dem kläder och sexualisera deras kroppar pga rädsla för eventuella pedofiler!?

• Bonanza

Sandra82 - vuxna har en sexualitet, vi har könsorgan, vi är sexuella. Därför går vi inte nakna. Barn är inte det, deras snoppa/snippa är lika sexuellt laddade som deras tår eller knän. Att då dölja dessa kroppsdelar säger att det är något sexuellt, och det triggar ju bara pedofilernas fantasi.

• Bonanza

Jennie med ie - ja, om enda anledningen till att du tar på honom badbyxor är för att inte hans snopp ska synas, då tycker jag att du sexualiserar hans kropp.

För mig är det då som att du säger att det faktiskt är något som behöver döljas, eftersom det finns en sexuell laddning lik de vuxnas.

• Bonanza
    Jennie med ie skrev 2006-07-07 14:45:46 följande:
    Bonanza, om man har pedofilgrejen som enda anledning så gör man väl det för att _pedofilerna_ sexualiserar barnets kroppar.... och inte vill hjälpa till att udnerlätta för dem.... Det är väl ändå inte föräldrarna som sexualiserar dem? --- Jennie = semesterfirare ---

Jo, men på något sätt säger man då "Ok, pedofiler ni har rätt. Det är något snuskigt och sexigt med barns kroppar. Därför döljer vi dem."

Visste ni att otroligt många pedofiler tänder på barns munnar? Ska vi då dölja barns munnar när de inte äter, eller blir det att gå för långt? Jag menar att när man följer pedofilernas linje och ser något som måste döljas hos barn, då har man tagit ett steg mot att sexualisera sitt barn.

• Bonanza

Jennie med ie - men om man döljer sina barns kroppsdelar, så måste det ju vara för att man anser att de behövs döljas? Och då är man ju inne på pedofilernas linje, även om det är exakt det motsatta man eftersträvar!

Det är väl bättre att kämpa för att barn ska kunna vara nakna, och istället hålla koll på de vuxna i närheten där man badar?

Jag är intresserad av vad du anser om att dölja barns munnar förresten?

• Bonanza

Sandra82 - nej, men det är ju att börja i fel ände ifall man väljer att göra som pedofilerna: anse att vissa delar på barn bör döljas. Det är väl bättre att värna om en pedofilfri miljö?

Någon nämnde att hen sett en man stå och råstirra på nakna barn. Varför inte reagera då? Varför inte uppmärksamma andra på det, istället för att kapitulera och klä på sina barn?

• Bonanza
    Sandra82 skrev 2006-07-07 16:02:02 följande:
    Bonanza, såklart att det e bättre att värna om en pedofilfri miljö, men hur ska man uppnå det?Det e ungefär som att det ska vara fred på jorden. Visst man kan drömma men det kommer aldrig att ske.
    Så då ska alla skaffa vapen för att skydda sig själva från kriget? Det är ungefär så jag upplever det att ni resonerar.
  • Bonanza

Soleil - jag menar inte att fördöma, och jag tycker inte att ni är dåliga människor. Jag förstår verkligen hur ni menar! Men jag menar ändå att om man klär på sina barn så säger man samtidigt att det finns något att dölja. Det förstår jag inte hur man kan argumentera emot?

Och jag tänker inte kapitulera och skyla mitt barn pga pedofilrisk. Aldrig, inte på vanliga badstränder. Däremot kommer jag uppmärksamma andra på stirrande män (kvinnor) och säga till (ja, det kommer jag verkligen göra, så mycket civilkurage har jag) om jag märker något sånt!

Får man inte ens byta på sitt barn på stranden nu längre förresten? Det om något verkar sorgligt tycker jag.

• Bonanza

Soleil - gud, det beror helt på situationen! Kanske gå fram till honom och fråga vad han glor på? Kanske högt fråga (så att alla hör) om det verkligen är lämpligt att stirra så? Det är lite svårt att svara på så här hypotetiskt, som du säkert förstår.

• Bonanza
    Soleil - jag vet bara att jag känner mig själv. Och jag skulle ingripa. Det är jag 100% säker på, jag är en sån person. (Knatade höggravid upp till grannen för att jag trodde att hon blev misshandlad. Tänkte stoppa killen. Med vaddå? Magen? )
    Däremot vet jag inte nu hur jag skulle reagera, det är situationsbaserat!
Svar på tråden Låter du ditt barn bada naket på offentlig badplats?