Inlägg från: Omorfia |Visa alla inlägg
  • Omorfia

Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion

MatsS: "Ingen 27¨-åring kan kräva att bli matad och bytt på".

Vill bara inflika att handikappade och sjuka 27-åringar kan kräva att bli matade och bytta på. Det är deras rättigheter.

I övrigt håller jag helt Morulas linje.

Fråga: Finns det verkligen renodlade abortkliniker någonstans?

• Omorfia

Tack! Misstänkte att det inte fanns i Sverige.. Hur är det med USA då? Det är därifrån man hör om abortkliniker och "abortläkare". Då borde det ju handla om aborter på löpande band för att få verksamheten att gå ihop. Existerar det verkligen?

• Omorfia

Identitetskris är en normal del av människans utveckling och inte förbehållen adopterade. Är man adopterad finns en falskt uppenbar orsak till varför man mår dåligt under de år man formas som människa. Om det vore så att adoptionen är orsaken till den psykiska ohälsa som kan springa ur en otillfredsställande uppväxt och identitetsbildning så skulle inga svenskfödda människor ha psykiska problem.

www.fof.se/
    "Utlandsadopterade löper 2-3 gånger högre risk än icke-adopterade att må psykiskt dåligt. Att adopteras efter 18 månaders ålder ökar den risken."

"- Med tanke på att många av dessa barn fått en dålig och otrygg start i livet så kan man fråga sig varför den stora majoriteten ändå klarat sig så bra."

Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion