• anezka

Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion

Detta var nog det värsta jag sett i hela mitt liv, var tvungen att hålla för barnens ögon även om dom kanske inte förstår.

jag är själv emot abort men anser att det är upp till varoen alla har säkert sina skäll till en abort. men jag förstår inte varför man måste ut med denna lastbil och göra människor upprörda och illamående.

ville väll mest bara skriva av mej lite

Anti-abortaktion rörde upp känslor i Uppsala

Tre män i en lastbil med bilder på aborterade blodiga foster körde runt i Uppsala igår. Många förbipasserande rynkade på näsan och tyckte aktionen var motbjudande.

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=512822,00.html?from=sectionlinks1
  • Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion
  • Trocadero

MrsL:

Ehh...ja skillnaden ligger i att Lisa bär barnet inom sig i 9 månader, det gör inte Pelle....

Skulle nån pga. psykiska, ekonomiska eller traumatiska händelser välja att inte klara av en graviditet är väl det anledning nog, eller?

Oftast så har ju mamman det största ansvaret när det gäller att få ett barn att utvecklas inom sig och sedan födas....eller har jag missat något??!

• Trocadero

MorulaA: Ja, du hann säga det bättre än mig

• MrsL

Men det är ju för bedrövligt egentligen, att en man inte ska ha något att säga till om när det gäller hans eget barn...
    Det är frågan om 9 månader som kvinnan ska ha barnet inom sig och visst, det kan gå snett men om man betänker att kvinnor har fött barn i tusentals år så är nog oddsen ganska bra ändå.

• Trocadero

MrsL: Que?

Många kvinnor påverkas starkt av en graviditet, det borde du själv veta om du fött barn!

• Trocadero

MrsL:

Kvinnor är mer än bara en äggkläckningsmaskin....

• KickStart
    MrsL skrev 2006-07-10 19:19:38 följande:
    Men det är ju för bedrövligt egentligen, att en man inte ska ha något att säga till om när det gäller hans eget barn...Det är frågan om 9 månader som kvinnan ska ha barnet inom sig och visst, det kan gå snett men om man betänker att kvinnor har fött barn i tusentals år så är nog oddsen ganska bra ändå.
    Om en man ska ha beslutsrätten över vad som ska hända hans "barn" så kan det ju inte gälla endast att INTE göra abort. Då borde han ju även rimligtvis ha rätten att bestämma att kvinnan ska göra abort- eftersom han inte vill ha något barn.

Hur vi än gör så kan det aldrig bli jämlikt på den fronten. Kvinnan är den som har det slutliga avgörandet.
    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • KickStart

Kvinnor dör under graviditet och förlossning även här i Sverige. Så det är inte alldeles riskfritt att vara gravid.

• MrsL

CloudBerry: jag har fött två barn, båda med akut snitt och båda efter riskgraviditeter så jo tack, jag vet att man påverkas på alla möjliga sätt...
    Vad jag menar är, kan man inte "offra" det under 9 månader i stället för att ta död på ett litet barn? Skulle jag göra i alla fall...

• KickStart
    MrsL skrev 2006-07-10 19:27:42 följande:
    CloudBerry: jag har fött två barn, båda med akut snitt och båda efter riskgraviditeter så jo tack, jag vet att man påverkas på alla möjliga sätt...Vad jag menar är, kan man inte "offra" det under 9 månader i stället för att ta död på ett litet barn? Skulle jag göra i alla fall...
    Om kvinnan vill göra det så visst kan hon- men hon ska inte tvingas att göra det.
Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion