• Anonym (sambo)

Världens bästa bonuspappa

Min sambo är nog den bästa bonuspappa ett barn kan få.

Min äldsta dotters pappa är ej med i bilden och har aldrig varit, och det e inget jag ens tänker ta upp om varför.

Sambon min kom in i vårat liv då hon nyss fyllt 4, men hon hade träffat han innan, hemma hos mina föräldrar, min sambo är vän med min bror.

Han har behandlat henne som sin egen sen vårat förhållande blev allvarligt, hon började kalla honom pappa efter lite drygt ett år, han blev jätteglad då.

Vi blev med barn och en till dotter föddes, var lite rädd han skulle behandla stora tjejen annorlunda efter vi fått vår gemensamma dotter, men han lugnade mig med att enda skillnaden på våra barn är att han varit med på BB ena gången.

Han är så underbar, glad min dotter vill ha honom som pappa.
    Visst kan hon vilja ha en "riktig" pappa ibland, men vi brukar pratat och då brukar hon alltid säga: Min låtsas pappa som är som en riktig pappa han e den bästa pappa man kan ha. För han e ju som en riktig.

Pratar han om barnen så säger han döttrarna, han har visat för alla att han "är" hennes pappa.

Det var min lilla bonushistoria

• Svar på tråden Världens bästa bonuspappa
  • frugus

Vad härligt när det funkar!

• kjempejente

Man blir så lycklig över detta!!
    Hoppas att ert förhållande håller länge länge..

• lero

Underbart fint att få läsa...det är en ära i att ett barn tar till sig en vuxen sådär fint som din dotter gjort....är så glad för er skull....Ta hand om er alla nu och njut av varandra!!!!!

• Anonym (sambo)

Är också så glad att allt blev så bra, att det fanns en kille som ville vara en stor del i vårat liv, och att min dotter ville ha honom där.

Hade ju hört så många historier om dåliga bonuspappor och hur svårt det skulle vara hitta en kille som vill ha en "färdig" familj, men tji fick dom som trodde så

• Honey1982

vad skönt att höra att det funkar bra!

sådan är min bonuspappa också. han har visserligen inga "egna" barn men han ser mig och min syster som sina barn.

bra att det finns sådana män!

• JeanneDArc

Nästan så man börjar gråta en skvätt här bland sina graviditetshormoner Väldans fint både med vuxna och barn som fattar vad kärlek går ut på iaf..

• Prinsessan Malin

TS:
    Jag blir så glad när jag läser att det funkar så bra för er oxå. Min sambo är oxå världens bästa bonus- plastpappa eller vad man nu ska kalla det.

Han kom in i vårt liv när min son var 2år och 4 månader (hans riktiga pappa finns med i bilden) Och nu ska vi få en liten tillsammans och han säger hela tiden att han inte kommer att behandla dom olika, och jag tror honom... för det värsta han vet är orättvisa. Han själv har växt upp med en plastpappa, som absolut inte har behandlat barnen lika och det tycker han är så fel.

• hjärnladyn

Åh, vilken gullig historia TS! Härligt att din dotter fått en riktigt pappa som bryr sig om henne!

• Hannah76

Åh vad fint!! Jag har oxå världens bästa bonuspappa, har haft honom i snart 25 år*L* Han är oxå världens bästa morfar till min dotter. För mig är det helt klart att bio inte är så viktigt.

• Anonym (sambo)

Om någon vecka eller så ska sambon å dottern iväg å åka 4hjuling, hon längtar så, å jag å hennes lillasyster får INTE följa med för det e en pappa/dotter grej tycker dom*s*
    Dom e så underbara när dom håller på.

• Jenny70

& så levde dom lyckliga i alla sina dagar...

• Anonym (sambo)

Japp, hoppas på lyckliga i alla våra dagar, ingen olycklig än iallafall

• imperia72

Visst är det härligt med sånna männ, har också haft den turen
    När vi var på väg hemm i från BB så sa han till minna tjejer att nu är vi släkt på riktig.
    De har inte heller nån kontakt med sin bio pappa och var 3 och 5 när jag träffade min nuvarande, han har alltid varit som en riktig pappa för dem och genom att säga det här till dem så påpekade han att de fortfarande var lika viktiga för honom

• jen05

Åhh vad jag rös när jag läste din historia!

jag blir så glad när jag läser sånt här!!

• aragon

TS....

kanonkille du har hittat Behövdes en sådan tråd här på FL nu för det gnälls så mycket om bonusbarn/bonusföräldrar.....jag behöver inte känna mej så ensam..det finns en till som tar sig hand in partners barn galant....

Älskar mina bonusbarn och min man
  • tuvan4

TS: Vad härligt att läsa ditt inlägg!

Min man är oxå en underbar bonus-pappa. Han ställer upp på mina barn till 200%.

Svar på tråden Världens bästa bonuspappa