• Thaleia

Vacker, snygg, söt och alldaglig

Det här kanske är en konstig fråga men jag har funderat mycket på den så nu måste jag fråga hur andra tänker…

Jo, jag ofta tänkt på att många gånger när folk pratar om någons (man eller kvinna) utseende,  så brukar många göra skillnad på om personen i fråga är vacker, snygg, söt eller alldaglig.

Och min fråga är hur gör man skillnad på vem som är vad?

När är en person vacker?

Och man inte tycker att personen är varken vacker eller snygg är det då man säger att han/hon är söt?

Och vad är ett alldagligt utseende egentligen?

Ibland känns det som att det bara är jag som totalmissat vilka kriterier som gäller för respektive kategori…Fundersam

• Svar på tråden Vacker, snygg, söt och alldaglig
  • Alvi

Inte en aning, jag bara "vet".... Jag kan tycka att två killar är attraktiva, men den ene är söt och den andra är snygg.... Mysko...

• Bonanza

Jag är stenhård på det där!

Nicole Kidman är ett bra exempel på en kvinna som är vacker!

Jennifer Lopez är snygg.

Brittan är söt.

Jennifer Garner är alldaglig.

För att ta kändisar som de allra flesta känner till.

Om jag skulle kategorisera mig själv skulle det väl vara söt/alldaglig. Snygg, då har man ett annat utseende.

• point blank

Jag skulle säga att Jennifer Garner är söt, absolut inte alldaglig! Så det är nog upp till var och en, alla har olika smak och så vidare.

• Thaleia

Jo, jag förstår att det är mycket upp till var och en.
    Men kan ni sätta fingret på vad i personens utseende som gör att han/hon blir vacker snygg, söt eller alldaglig i era ögon?

• Bonanza

Thaleia - jag kan försöka!

Rena, klassiska, fina drag = vacker. Tänk Kidman.

Lite mer stylad, mer attityd och snyggt klädd med bra smink och snygg frisyr = snygg. Snyggg kan man alltså bli även om man kanske är alldaglig egentligen. Det har mycket med smink, hår och kläder och attityd att göra.

Ett ansikte som ser snällt och gulligt och rart ut = söt. Ofta runda former i ansiktet, och gärna stora ögon. Söt blir man inte genom styling, utan det är man naturligt. Många söta skulle kunna bli skitsöta/snygga om de stylade sig lite. Vissa behöver det inte ens.

Alldaglig är man om man har ett ansikte ingen skulle lägga märke till eller tänka på två gånger.

• Apif la deuxième

De flesta människor är alldagliga. Både på Fl och i verkligheten. Det är när man ser rätt tråkig och intetsägande ut.

En alldaglig person kan eventuellt bli söt med hjälp av lite smink, men inte vacker.

aöt är inte sämre än snygg, det är bara annorlunda. Söt och snygg är dock "sämre" än vacker. Vackra personer finns det inte många av.

Sen finns det såklart fula, vilket är sämre än alldaglig. Själv anser jag mig vara söt/snygg de flesta dagar, men kan ha alldagliga dagar också.

Alldagligt utseende är ofta nästan värre än att vara ful men ha nåt personligt i sitt utseende. En alldaglig person smälter bara in i den grå betongstaden, men det finns de som egentligen är fula men har nåt särskilt i sig som kan vara charmigt.

• Apif la deuxième

Själv finner jag nicole kidmans utseende motbjudande, men jag förstår Bonanzas tankesätt och håller med. De klassiska dragen är vad som gör en person vacker. Man ska vara ganska perfekt för att anses vacker enligt mig.

• Thaleia
    Bonanza och Apif:
    Aha! Intressant!
    Nu börjar jag också hänga med!

Det är framförallt  "vacker" och "alldaglig" som förvirrat mig...Skrattande
Svar på tråden Vacker, snygg, söt och alldaglig