• Ceridwen

Varför ser nästan alla feminister likadana ut?

Kort lugg och retsen av håret ovårdat eller konstigt klippt, uff-kläder eller rutiga kläder, färgglada halsdukar och svarta kängor? Konstigt det där ändå.....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-09 08:24:07:
    MIn bild av "grovfeminsiter" kanske har sett ut så ja. Kanks för att jag har gått på en skola med människor som sett ut så. Kanske det inte är modernt för dom längre med RUTIGA byxor, för det var ju några år sen jag gick på den skolan. Sen att jag skrev "nästan alla" kanske var lite fel, när jag i själva verket menade just den gruppen av feminister. För när man säger feminist, så får väl många upp en bild av hur en feminist ser ut och är. I alla fall jag får upp en bild av just denna *"färgglada" människa som demonstrerar i demonstrationståg. Kanske har jag fått fel uppfattning, kanske jag bara sett en bit av den sidan. Självklart vet jag att en feminist inte är så, men just de där insatta. Kanske är det ung vänster, vad vet jag, men jag kan inte hålla koll på allt när jag inte är så insatt.
    Men istället för att skriva till mig att si och så är det så får jag en massa skit, som om det vore SJÄLVKLART att jag borde veta hur det egentligen är.
    Varför kan man inte få fråga en vanlig fråga utan att det blir deg av alltihop? Varför skall man behöva känna sig dum och tryckas in i ett hörn istället för att bara få en enkel förklaring?
    Ni SYNAR mitt inlägg och jag kallas för ironisk och att det måste vara ett skämt bla bla.
    Fattar ni inte att jag inte kan veta allt. För mig så kanske det var en bild jag fick upp när jag tänkte på feminister, alltså såna som går i demonstrationståg. Man får ju ändå upp en bild. Sen fattar väl jag att det inte är ALLA. Men hur länge till skall jag få skit? Kan ni läsa detta inlägg nu och inse att jag absolut inte menade alla. Och sen ang. klädseln så drog jag bara upp några utmärkande drag, som JAG har sett här i Göteborg. Sen kan ju folk ha det ena eller det andra på sig. Ni kan klä er precis som ovanstående. Men jag tycker att det är mer när de människorna är i grupp, sitter i en park i centrala Göteborg för att sen bege sig ut å demonstrera.
    Fattar ni då vad jag menar? Kanske är de inte feminister utan kanske KOMMUNISTER, vad 17 vet jag. Men kunde ni inte bara gett mig en hederlig förklaring istället för detta gnabb och dumförklarandet? SÅ LÄS nu vad jag skrivit.

• Svar på tråden Varför ser nästan alla feminister likadana ut?
  • Danbala

Nej, nej. Det är bara en grupp av feminister, ju.

[...nyfiken i en (dum)strut...]
  • Nisses lada brinner

Tror det är lite fördomar med, jag erkänner, jag är likadan, oftast tror jag att feminister är flator med *skäms*

"Sill I Dill, blivande 3 barns morsa"
  • puss

snacka om missuppfattning... ens politiska övertygelse stitter knappast i frisyren.

snarare: varför ser alla BIMBOS likadana ut??
  • saraseal

haha det var det dummaste jag hört, jag är ju femenist och ser ut som alla andra töntiga popsnören och jag rakar mej kors i taket..

• Marilyne

Eh, nej knappast ser alla feminister ut så. Tror det är en fördom.

• MammaMoon

jag har inte ovårdat hår... o har inte mig veterligen några rutiga kläder!

• saraseal

Ceridwen

hur kan du veta att de andra människorna du ser på stan inte oxå är femenister? många som hade tuppkam på 80 talet ser ut som vanliga småbarnsmammor nu.. men för det börjar dom nog inte rösta blått

• Ceridwen

puss:

För att de faktiskt ser likadana ut.

Men tex, ett demonstrationståg på stan, där ser de flesta likadana ut FAKTISKT. Är själv väm med en feminist som "ser ut som de andra". Har feministgruppen en slags trend? "se så konstig ut som möjligt" ? Absolut inte illa menat mot er feminister utan detta är en högst nyfiken fråga.

• Älvaiskogen

QE? HiHi!

Jag kan inte säga att jag på något sätt liknar den beskrivningen och jag ser mig som en heltidsfeminist! Inte heller delar jag uppfattningen att feministerna är så få att det går att identifiera några som helst fysiska likheter - vi finns överallt och ser mycket olika ut - som jag ser det. Mina kära arbetskamrater skrattar gott åt beskrivningen - de är män i olika storlekar och olika stilar, de flesta helt utan hår - helt av biologiska skäl och feminister!

Svar på tråden Varför ser nästan alla feminister likadana ut?