• KickanAnnika

Tror ni på att pojkar framkallar mf mer än flickor ??

Spontant nej. Jag har själv två pojkar och dessutom tätt. Men det är ju klent att bara utgå från det om det nu finns studier som visar på att det är så. Fast jag tror nog nej tills den dagen det finns tydliga forskningsresultat på det.

• KickanAnnika

Matti2:
    Men jag skrev ju att det var klent att utgå ifrån det, eller hur????
    Och en studie på 300 kvinnor är ganska klent som forskningsmaterial tycker jag. Vi måste väl ändå prata om hela världens kvinnor och pojkfödslar? Detta var inget forskningsmaterial, utan en studie och det är skillnad. Om det sen finns tydlig forskning som visar på att det är så det framgår inte i denna omröstningen. Saselena skriver ju att det finns och man får väl utgå från att hon har sett till en sån då, men hon hade inte svarat när jag skrev inlägget och jag skrev ju att jag tror nej tills den dagen då det visar på tydligare forskningsresultat finns.
    Jag är alldeles övertygad om att det går att hitta 300 kvinnor som inte fått ett enda missfall efter pojkfödsel, så...
    Men visst, säkert kan det vara så. Vad vet jag???
    Och du skriver det själv; jag tror nog att du är lite hormonstinn och överhettad. Illa upp tar jag inte. Ler mest...

• KickanAnnika

Men Matti2!
    Jag skriver ju att jag inte enbart svarar utifrån det. Släpp det nu! Jag skulle nog lagt en smiley bak den meningen för att det skulle framgår att det inte var det jag grundar mitt nej på.
    Att tro är att icke veta och frågan gällde vad man tror. Jag tror nej. Måste ju utgå ifrån vad vi får reda på här och nu för att rösta? Och som sagt, det gällde en ganska klen STUDIE. Därmed inte sagt att jag efter denna omröstning finner det intressant att leta upp nåt mer matnyttigt i frågan.

• KickanAnnika

Matti2:
    Men ärligt? Läser du inte det jag skriver? Varken mina erfarenheter eller den studien känns särskilt tillförlitliga i nuläget. Jag skojade mest då jag skrev att jag fått två pojkar
    Är detta en av dina hjärtefrågor? Undrar varför det annars bekymrar dig så mycket vad jag (m.fl) TROR.
    Håller med om att det är både intressant och viktigt. Det har liksom inte med vartannat att göra.

Det är mycket som är konstigt...
  • KickanAnnika

Jaha, så du tillhör dem som inte kan ha en diskussion utan att känna dig påhoppad. Nåväl. Då blir detta det sista jag skriver.
    Eftersom ingen av oss här rimligtvis vet och frågan är ställd utifrån vad man tror så borde ju alla svara "vet ej" i så fall. Nej, jag vet inte, men i nuläget så som frågan var ställd och den text man fick ta del av så blev mitt svar nej. Det är kanske hur märkligt som helst för dig. Du ville ha ett svar på hur jag (vi som röstat nej) tänker och när jag ger dig det blir du genast påhoppad.
    Vad har du själv röstat på?

Nu ska jag hoppa vidare
Svar på tråden Tror ni på att pojkar framkallar mf mer än flickor ??