• Matillin

Någon som vet vart i sthlm man kan göra 3-D ultraljud?

Jag får inte göra något ultraljud förrens i vecka 18 på min mödravård i huddinge *arg*
    Så jag har bokat in ett privat ultraljud i vecka 12 på mamma mia.
    Men skulle va häftigt att göra ett 3-d ultraljud ist i vecka 12, någon som vet vart man kan göra det?

• Svar på tråden Någon som vet vart i sthlm man kan göra 3-D ultraljud?
  • Änglatuss

Mama Mia har väl 3D men jag är inte säker

• Matillin

Jag frågade när jag ringde dit men hon sa nej, dom har ju flera mamma mia i sthlm iofs kanske skulle testa ringa den på götgatan?

• Marstös

Jag läste en artikel om detta i senaste numret av mama (heter den så?). Där stog det att man inte kunde välja att göra detta utan att det var bara något man blev skickad på om de misstänkte något galet, så hoppas att du slipper
    Men visst skulle det vara underbart om man kunde få se det lilla livet i 3D

• sara1981

Du kan göra det i Linköping eller i Köpenhamn.. Jag tror inte att det finns nån annanstans (där man själv kan boka alltså..)

• Matillin

Jaha vad trist
    Jag trodde att man kunde betala för det om man ville..
    jaja det går nog bra med vanligt ultaljud, men måste ju va häftigt att se sin bebis i 3-D

• Morrizz

fia om det kan vara till tröst så får man en 2d film av ultraljudet om man gör det på mamamias mvc. Vi fick en 5 minuters filmsekvens när vi gjorde ett privat ul hos dom i v.34. Så unerbart att få se lilltjejen.
    Fast o andra sidan, 3d/4d är ju klart häftigare. Gjorde ett sådant när jag var i v.21, det var i London och det ligger ju inte direkt i Stockholm .

• Emmec

De gör 3D ultraljud på Karolinska. Men bara i medicinskt syfte, så de e inget som går att boka. Tyvärr. :(

• Moj Katile

Linköping då? Är det inget alternativ för er?

Jag åker själv 50 mil t o r nu på tisdag för att få se mitt lilla pyre i magen och FÖRHOPPNINGSVIS få veta vilket kön. Hoppas det e en snäll bebis, som vill visa!!! Det gjorde den på ul men jag vågar inte lita på det trots att bm sa att jag måååste ringa om jag får en gosse för då ska hon nog inte ha det yrket. Barnet låg och spretade upp totalt. Fick buffa på magen för att liten skulle vända sej för mätningar!

• Moj Katile

Det är la ganska exakt 20 mil mellan sthlm och linköping tror jag.....

• Matillin

Kunde man göra 3-D i Linköping uatn någon speciell anledning, isf får du gärna ge mig nr till kliniken ?

• Harlots House

Här i Malmö fick vi se bebis i 3D- egentligen gör man inte det men Bm tyckte det kunde vara kul. Du får komma till MAS!

We caught the tread of dancing feet,We loitered down the moonlit street....
  • Matillin

Tack för länken sara.
    Nu är jag ju bara i vecka 8 ännu och dom rekomenderade att göra 3-d runt vecka 20 såg jag
    Får väl prata med mannen och se om han tycker det är värt 900 och dessutom åka till linköping.
    Jag tycker ju det skl...vi får se.

Svar på tråden Någon som vet vart i sthlm man kan göra 3-D ultraljud?