Inlägg från: Mumin |Visa alla inlägg
  • Mumin

vad har ni för blöjhink?

Jag har haft en Sangenic-hink och tyckte att den var kanonbra - ändå tills bajset började lukta illa på riktigt. Sen stank hinken bara parfym och bajs även när den var tom. Nu har vi det som April05, en helt vanlig papperskorg och stoppar varje bajsblöja i en egen plastpåse. Den töms ungefär varannan dag. Men det luktar alltid lite bajs i tvättstugan där vi har skötbordet. Skitlukten är så att säga en del av vardagen nu, man skulle nog tycka att det var konstigt om den försvann !

• Mumin

Glömde säga att jag var såååå noga med att det inte skulle lukta innan jag fick barn, köpte den där jäkla sangenic-hinken när jag var i sjätte månaden, ville vara laddad för den stora stankstriden . Sen kom lilla bebisen och de första månaderna luktade lilla bajset bara lite sur mjölk... Det var nästan så det luktade gott jämfört med det hon lägger nu. .

Det enda man kan göra för att undvika att det luktar är att gå ut med varje bajsblöja direkt.

• Mumin

Sangenic-parfymen ihop med bajslukt är en outhärdlig blandning, jag lovar! *ryser* Dessutom tar hinken åt sig bajslukten och den försvinner inte ens om man låter den stå i klorin i tre dar. Tänkte använda den som vanlig papperskorg men nu är den på tippen.

Svar på tråden vad har ni för blöjhink?