• five4life

Svamp på 7 månaders..?

Min yngsta pojke har svamp i ljumskarna, hela pungen & upp på hela rumpan.. Så min fråga är.. Har nån haft det så här? Och isf hur länge? Fick salva i söndags på akuten, och jag smörjer 2 ggr om dan, och det har inte försvunnit än, knappt nån förbättring heller.. Tycker så synd om lillemannen :(( Nån som vet??

• Svar på tråden Svamp på 7 månaders..?
  • Mrs Boysenberry

Jag vet inte hur lång tid det SKA ta för svamp att försvinna, men 5 dagar borde ju iallafall göra nån förändring... Låter du honom lufta mycket? Svamp trivs ju när det är varmt, och i den här värmen tar det säkert extra tid för det att försvinna. Men lufta så mycket det går och klä honom svalt och luftigt. När sa läkaren att det borde vara borta?

• Winnie

Ursäkta att jag lägger mig i denna tråden, men jag undrar: hur yttrar sig svamp? Hur ser man stt bebben har det?

• nyponsoppa

Min dotter hade svamp i underlivet, jag trodde det var riktigt mycket "blöjeksem" men på bvc fick jag svaret at det var svamp, först hade dom på sån där blå sörja som dom brukar få på rungan vid "torsk", sen fick jag köpa Cortimyk som jag smörjde på vid varje blöjbyte, efter nån dag såg man enorm skillnad o nu ca 1 1/2 vecka senare så är svampen helt borta.

Lycka till!

• CamoMillan

Min Tindra hade svamp i ljumskarna när hon var bebis. Vi smörjde med fotsvamps salva. Det gick bort på några dar.

• five4life

Värmen har nog med det att göra, att det tar lång tid alltså..tycker bara att det borde ha skett en förbättring. Men här luftas det för fulla muggar :)) han har i princip bara blöja på natten. För att svara Winnie: vet inte riktigt hur svamp kommer, såg först bara att han va alldeles ilröd! blev ju aldrig bättre + att det började vätska till sej ordentligt där nere. Fick Daktacort från början men i o och med att han fick vattkoppor oxå så va jag tvungen till att köpa Daktar ist. + Tavegyl mot klådan. Får nog kämpa ett tag till. Men tack för allt!!

• nyponsoppa

Tycker du ska testa Cortimyk, dte är egentligen mot fotsvamp men BVC rekomenderade det o det funkade jättebra, tror det är det som Camomillan använt också (låter som det). Men kolla med din BVC först.

• five4life

Nyponsoppa: Vad var det för salva du fick? undrar varför Oliver inte fick det? Hade ju varit kanon! Va det nån speciell salva eller så? När vi träffade läkaren i söndags så babblade han på om en massa "gamla" salvor som fanns förr i tiden. Kanske ska prata me bvc på måndag om det inte har skett nån förändring. Tack än en gång!!

• five4life

Ja, det ska ja verkligen göra :) Låter ju som en jättebra salva :D

Svar på tråden Svamp på 7 månaders..?