Inlägg från: Hibasmamma |Visa alla inlägg
  • Hibasmamma

Profeten Mohammed!

Jag är själv muslim, men ärligt talat, för mig är det helt sjukt!

"?Aa?ishah (may Allaah be pleased with her) said: "The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) married me when I was six years old. Then we came to Madeenah and stayed in Bani al-Haarith ibn Khazraj. I fell ill and my hair started to fall out (due to the illness; then it grew back thick again). My mother Umm Roomaan came to me whilst I was on a swing and my friends were with me. She shouted for me and I came to her, not knowing what she wanted. She took me by the hand and led me to the door of the house. I was out of breath and we waited until I had calmed down, then she took some water and wiped my face and head, then took me inside. There were some women of the Ansaar in the house, and they said: " ?Alaa al-khayri wa?l-baraka wa ?ala khayri taa?ir (blessings, best wishes, etc)." My mother handed me over to them and they tidied me up, then suddenly the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) was there. It was mid-morning, and they handed me over to him. At that time I was nine years old." (Reported by al-Bukhaari) "

63.175.194.25/index.php&ds=qa&lv=browse&QR=1493&dgn=4

• Hibasmamma

Sobi3:

Att gifta bort en 6-åring och ha sex med en 9-åring. Det tycker jag är sjukt.

• Hibasmamma

nej jag tror det kan funnits andra omständigheter runt det giftemålet, vet tex. att han drömde om att gifta sig med henne innan. Men jag tycker inte det ska vara allmänt accepterat eller tillåtet. Skulle ladrig gifta bort min 6-åriga dotter om jag säger så. Profeten saw kan inte jämföras med vanliga människor o dagens samhälle är inte som det var då.
    Men jag måste ju säga att händelsen berättade med Aishas egna ord låter ganska grym...

• Hibasmamma

Sobi3:
    Läste du inte hadithen jag la in? Om hur Aisha själv berättar om hur det gick till? Att hon gungade med sina kompisar när hennes mamma kom o tog henne? Att hon blev bunden? Att hon inte visste vad som pågick?
    Har även läst en annan hadith om att hon tog med sin sina leksaker o att hon lekte med andra barn i profetens hus, så hur mogen var hon egentligen?

• Hibasmamma

"My mother handed me over to them and they tidied me up, then suddenly the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) was there."

• Hibasmamma

Sobi3:

Får jag fråga varför du byter nick så ofta? Först öknens blomma, sedan Yaran och nu nytt igen?
    För du är väl samma person?

• Hibasmamma

sobi3:
    var bara nyfiken. har inte dragit upp något om Fl's regler

nej det betyder visst inte binda, jag som inte förstod engelskan. Men vad säger du om resten?

Om jag vill svara på dina frågor? Dom här?

"När var det sista gången du gungade?
    Hade du inte leksaker när du var tonåring?
    Eller menar du att dom som spelar data-spel inte är mogna?
    Och näre blir man mogen tycker du? När man fyller 18?"

Tror inte det, jag tänkte disskutera Islam utifrån dess relevanta källor, Koran och hadith

• Hibasmamma

Sobi3:

Som du märkte i mitt inlägg så gör jag också skillnad på Profetens saw giftemål på 600-talet och på ett sånt giftemål idag. Det var då jag jämförde med min dotter.

Men ärligt talat, att du frågar om jag spelar tv-spel o gungar, o väntar på svar dessutom,är det inte lite komiskt?

• Hibasmamma

Sobi3:

jag är inte intresserad av att disskutera när man blir mogen.
    Jag visade hadith där Aisha inte verkar speciellt mogen, den har du fotfarande inte kommenterat.

Fajer-time! så nu räcker det för idag Tack för givande (hmmmm... ) diskussion...

• Hibasmamma

Här är hadithen som jag nämnde tidigare,om att Profeten saw drömde om att gifta sig med Aisha innan han gjorde det i verkligheten.

"?Aa?ishah (may Allaah be pleased with her), who said that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said to her: ?You were shown to me twice in a dream. I saw you in a piece of silk (i.e., he saw her image on a piece of silk, or he saw her wearing a silken garment). I was told, ?This is your wife, so unveil her,? and it was you. I said: if this dream is from Allaah then it will come to pass.?? (Saheeh al-Bukhaari, 3606)."

• Hibasmamma

Sobi3:
    Enligt den här fatwan så hade Aisha inte kommit i puberteten när hon gifte sig.
    Men dom säger ju klart o tydligt att det är förbjudet att gifta sig med så unga flickor, Profetens saw äktenskap var ett undantag! Så jag förstår inte varför du har så svårt att hålla med om att det är fel att ha sex med en 9-åring, det är ju vad Islam säger!!!

"It could be said that the basic principle concerning marrying children is that it is forbidden unless there is specific evidence (daleel) to indicate otherwise. The hadeeth of ?Aa?ishah states that her father Abu Bakr married her off before the age of puberty, but there is no other evidence apart from that, so the rule applies to all other cases"

63.175.194.25/index.php&ds=qa&lv=browse&QR=1493&dgn=4

• Hibasmamma

Fia sthlm:

Ja, jag har hört att det var normalt på den tiden, tom. ännu yngre, har jag läst om...

Svar på tråden Profeten Mohammed!