• mina små kämpar

kattungar födda ute

inatt kom inte min hona hem som hon alltid gör började då misstänka att hon höll på att föde var ute flera gånger inatt men hon kom inte nu på fm dök hon upp jättetörstig o hungrig och smal, japp hon har fött dem ute, jag känner lite panik hur skall jag hitta dem, denna katt brukar ej gå långt så de är nog i krokarna, försökte ta ut hon efter hon ätit i förhoppning att hon skulle leda mig till dem, men hon ville bara in och sova så nu har hon stensovit i 1 timme , skall gå och väcka hon nu och ta med hon ut, hoppas jag hittar bebisarna

• Svar på tråden kattungar födda ute
  • ElsaEbbesMamma

lycka till! De brukar ju föda dom i nån håla, under huset eller något! Visa inte din katt att du följer henne, hon kan bli orolig o vill försvara sina kattungar...så gå en bit bakom... Hoppas att du hittar dom!

Elsa 060429
  • mina små kämpar

tack jo jag ska allt smyga, här även informerat mina grannar om vad som hänt ifall de kanske ser att hon smyger iväg någonstans, hoppas verkligen jag hittar dem innan kvällen vi bor på landet med en massa djur här, särskilt då rävar har för mig att de gärna tar ungar

• mina små kämpar

tyvärr så visade hon mig inte vart dom var hon ville ej gå ditt utan höll sig runt mig hela dagen igår, hon brukar vara sådan, provade även att släppa ut hon och kolla i fönstret men då satt hon bara kvar på trappen tills jag hämtade in henne igen, var även ute själv och leta men det är ju verkligen som att leta efter en nål i en höstack, jag tror inte hon var fullgången har bara märkt hennes dräktighet i ca 3 v, så det kan ju vart för tidigt och att de var döfödda eftersom hon inte bryr sig

• mina små kämpar

du menar att sterilisera hon? jo självklart men så har jag hört från flera håll att det var bra om hon fick 1 kull först innan man gör det så en tid är redan bokad hos vet men först i augusti, så fram tills dess skall hon få äta p-piller

• Zaria

det är bara en myt att de måste få en kull innan,men bra att du bokat tid i augusti...

• ElsaEbbesMamma

Nej inte sterilisera henne.. Utan se om hon inte har kvar nå barn i magen...o kolla om de kan se om hon fött barn... något sånt...

Elsa 060429
  • My Lovely Little Lumps

om hon fortfarande inte gått till kattungarna så kan det vara fel på bebisarna.
    asså katter lämnar normal sett inte sina kattungar om det inte är fel på dom.
    sen om en katt är utan sina unga ca3-4 dagar försvinner alla modersinstinkter och hon kommer inte ens bry sig om ungarna mer.

har du gått runt o lyssnat? så små bebisar piper! o om du inte har hittat dom än är risken stor att rovdjur har hört dom.

o det med en kull innan sterilisering har din veterinär sagt det? för här säger dom inte så iaf.

hoppas du hittar bebisarna o att dom mår bra

♥Min familj♥
  • mina små kämpar

tanken har faktiskt ej slagit mig att hon kan ha någon kvar men hon är super platt, och att fött syns tydligt kulan är borta och när hon kom hem igår så var hon jättekletig i rumpan och hela sidan upp på ryggen mm, och nu när hon springer så har hon löst skin under magen som hänger som e så typiskt när de fött

Svar på tråden kattungar födda ute