Inlägg från: mina små kämpar |Visa alla inlägg
  • mina små kämpar

kattungar födda ute

inatt kom inte min hona hem som hon alltid gör började då misstänka att hon höll på att föde var ute flera gånger inatt men hon kom inte nu på fm dök hon upp jättetörstig o hungrig och smal, japp hon har fött dem ute, jag känner lite panik hur skall jag hitta dem, denna katt brukar ej gå långt så de är nog i krokarna, försökte ta ut hon efter hon ätit i förhoppning att hon skulle leda mig till dem, men hon ville bara in och sova så nu har hon stensovit i 1 timme , skall gå och väcka hon nu och ta med hon ut, hoppas jag hittar bebisarna

• Svar på tråden kattungar födda ute
  • mina små kämpar

tack jo jag ska allt smyga, här även informerat mina grannar om vad som hänt ifall de kanske ser att hon smyger iväg någonstans, hoppas verkligen jag hittar dem innan kvällen vi bor på landet med en massa djur här, särskilt då rävar har för mig att de gärna tar ungar

• mina små kämpar

tyvärr så visade hon mig inte vart dom var hon ville ej gå ditt utan höll sig runt mig hela dagen igår, hon brukar vara sådan, provade även att släppa ut hon och kolla i fönstret men då satt hon bara kvar på trappen tills jag hämtade in henne igen, var även ute själv och leta men det är ju verkligen som att leta efter en nål i en höstack, jag tror inte hon var fullgången har bara märkt hennes dräktighet i ca 3 v, så det kan ju vart för tidigt och att de var döfödda eftersom hon inte bryr sig

• mina små kämpar

du menar att sterilisera hon? jo självklart men så har jag hört från flera håll att det var bra om hon fick 1 kull först innan man gör det så en tid är redan bokad hos vet men först i augusti, så fram tills dess skall hon få äta p-piller

• mina små kämpar

tanken har faktiskt ej slagit mig att hon kan ha någon kvar men hon är super platt, och att fött syns tydligt kulan är borta och när hon kom hem igår så var hon jättekletig i rumpan och hela sidan upp på ryggen mm, och nu när hon springer så har hon löst skin under magen som hänger som e så typiskt när de fött

• mina små kämpar

my lovely little lumps

jag har hört det sedan jag var liten vi har alltid haft katt sedan blir det ju mycket myter mm men det var helt ok att hon skulle få en kull ändå, jag har plats för dem bor perfekt ute på landet, jag har letat runt jättemycket och även dragit in de grannar jag har o min mamma kom hit o hjälpte mig att leta men inget, jag misstänker att det kan varit fel på dem, min andra hona fick en kull i våras hon fick endast 2 varav den ena struntade hon i direkt men jag var där o försökte så din lilla började äta men dog efter 2 dygn så de vet med en gång, med denna tjejen som fick igår så fanns det inga tecken på att det var på gång, hon var som vanligt, annars brukar ju även katter sova mera börja leta runt efter ställen mm
    jag tror tyvärr att andra djur kan ha tagit dem eftersom jag inte hittade dem innan natten men skall ändå försöka mera idag

• mina små kämpar

ja jag har misstänkt det med att pga hon är förstföderska kanske inte förstod egentligen men hon hade ett csånt lugn när hon kom hem inte stressad eller så min andra hona det var första gången för henne med, man såg riktigt skräck i hennes ögon när hon födde usch det var jättejobbigt att se men hon tog tills sig den friska direkt inga problem o nu har vi en lite ulltuss på ca 6v här hur go som helst, usch det är verkligen jättejobbigt att inte veta hur det gått med dom

• mina små kämpar

hej igen vart ute o letat utan resultat, jo jag kollar spenarna och ingen har sugit,

jo jag är 100% säker när hon kom hem igår så var magen borta + att hon var jättekletig o lite blodig bak samt att hon tvättade sig jättemycket o nu när hon springer så dallrar magen som den gör hos katter som precis fött hmm inte bara katter *L*. min granne föder upp ras katter o även hon kollade hon för ca 3 v och såg att hon var med ungar

• mina små kämpar

jippi jahg har hittat dem 3 underbara små skruttar tyvärr verkar ej mamman bry sig om dem så jag får försöka klara dem själv, hon hade fått dem inne??????????????????? i en plaspåse längst inne i en garderob, upptäckte dem nu pga att de skrek

• mina små kämpar

min andra katt har gått och jamat hur mycket som helst sedan i lördags hon har nog fattat att de funnits där, jag har inte förstått vad hon menat men nu när vi hittade dem så slutade hon jama, häftigt att hon ville berätta

• mina små kämpar

hej på er jo min katt fick ju 3 st jag behövde ej börja mata dem honan tog hand om det ganska snart efter att jag stängt in henne med dem i badrummet hon är inte överförtjust men hon ger dem mat tyvärr dog en ut av dem ca 1 dygn efter att jag hittat dem trots att den fick mat kanske var den sjuk eller för att det blev en tuff start på livet kvar är 2 super söta kattungar som nu börjar så smått upptäcka saker kommer lägga in bild på dem senare när jag tagit någon bra vad gulligt att ni undrade

• mina små kämpar

hej på er alla som var med när jag hysteriskt letade efter mina nya bebisar, nu har dom vuxit till sig och mår jättebra jag har lagt in bilder i gallerit

• mina små kämpar

mmmm vet tur att jag bor på landet för vi vill behålla dom kanske lämnar en till min mamma och behåller den svarta

Svar på tråden kattungar födda ute