• Celice

När slutade era byxor att passa?

Hade varit kul o höra när ni var tvungna att köpa mammabyxor o inte kunde använda era vanliga kläder, vilken vecka?

*nyfiken*

• Svar på tråden När slutade era byxor att passa?
  • Lovely Rita

Sista paret av mina vanliga byxor åkte i v. 19, då tryckte dom så obehagligt. Men jag hade mammabyxor också, innan det.

• Åsa

Vecka 18-19 någonting. Då var de rejält obekväma. Tröjor hade jag samma hela graviditeten (brukar inte ha så tajta kläder).

• Celice

Oj så länge, trodde de skulle gå fortare. beror ju iförsig på vilken sorts byxor man
    Tack för era svar!

• Åsa

beror på hur din mage blir också, varierar mycket. Man kan ju bli uppsvullen långt innan bebisens storlek ger stor mage.

• BeccaGrodan

mina jeans stramade o va väldigt obekväma redan i v 8-9

Jippie Yeay, 23/4 fick vi plus ;)
  • Celice

Jätteolika med andra ord. sätta sig ner o vänta på den helt enkelt.

• Thisla

Första barnet: började använda mammabyxor runt v 25 ungefär. Kunde ha vanliga byxor som man knäppte under magen såklart, hela graviditeten. Jeansen var dock svårare då jag lade på lite runt höfterna, slutade med dem ungefär när mammabrallorna åkte på, eller max en månad senare.

Nu med andra barnet, om man får gå så långt, räknar jag kallt med att få plocka fram mammabrallorna kanske redan månad 3 eller 4! Hört att magen blir stor fortare då samt att man ju har lite lös deg kvar p åmagen sedan första barnet

• Stumpegrisen

Ar i v.20 och kan fortfarande ha alla mina byxor utan problem. Det ar varre med mina snygga, lite tighta sommarkjolar

Svar på tråden När slutade era byxor att passa?