• Mithhiliel

Kattpsykolog eller annan expert på kattbeteende?

Någon som vet var man kan komma i kontakt med en typ kattpsykolog eller liknande? Telefonnummer eller mailadress.

Har en ca 6 årig (vet ej säkert -hittekatt), som jag behöver experthjälp med... annars måste vi göra oss av med henne. Har haft henne sedan 2002 och för det mesta är hon världens goaste, smartaste och mysigaste katt. MEN hon är väldigt dominant och kan anfalla våldsamt. Nu har min lilla dotter börjat gå och det börjar bli riskabelt med katten. Vill inte ha bort kissen så, hjälp!

Hur kommer jag i kontakt med någon som vet hur man kan ändra kattens dåliga beteende?

• Svar på tråden Kattpsykolog eller annan expert på kattbeteende?
  • Zaria

Prova att googla lite så kanske du hittar något...har tyvärr inget bättre tips...

• Mithhiliel

Zaria: Tack för tippset. Har sökt en del men inte hittat... fortsätter leta.

Någon annan som vet?

• Mithhiliel

Är ju så lätt att hitta någon som "kan" hundar, men med katter verkar det vara svårare...

• Zaria

Kikar nämligen runt efter samma sak,eller rättare sagt griper efter sista halmstrået för att ha mina katter kvar för som det är nu är det olidligt.

Djurtolkar finns ju annars,men jag vet inte riktigt om jag tror på det.

• Mithhiliel

Är också lite tveksam till djurtolkar/djurkommunikatörer...

Såg något på en kattsida om en veterinär i Bagarmossen STHLM som var expert på kattbeteende som sa att 80% av katter med betteendestörningar gick att ändra. Men kunde inte hitta mer...

Griper också efter halmstrån.

Vad är problemet med din katt (om man får fråga)?

• 201201232

Jag vet inte var ni får tag på en sådan, men tänkte bara berätta att katter kan reagera väldigt på miljön runt omkring. Det kan vara så att hon blir helt normal om hon får det lite lugnare runt sig. Så försök att omplacera innan ni funderar på avlivning.

• Växjömamma1976

googla igen på ordet kattpsykolog o gå in på de sidor du får upp o kanske står det nåt om det där eller du kanske kan mejla någon sajt som har sån support!!

• MetalNea

Här i stan finns en kvinna som "pratar" med katter. Jag kan ta reda på vem hon är om ni bor här i närheten?

Besök mig på: 1000grader.com
  • Mithhiliel

Tack för alla tips!

MetalNea: Vilken stad pratar vi om? (bor i norrland)

• Mithhiliel

Jo,

Någon annan som har något?

• Gnista

Mia Matsson (eller stavas det Mattson, eller kanske Mattsson?)är en tjej som påstår sig kunna prata med djur. Tror hon bor i Stockholmsområdet, men är inte säker. Jag är tveksam till tillförlitligheten, men har hört många som fått berättat helt otroliga saker som Mia omöjligt kunde veta innan "samtalet" med djuret. Kanske värt att prova? Hennes namn kan man nog googla på.

Svar på tråden Kattpsykolog eller annan expert på kattbeteende?