• DaCiss

Skorv

Jag gjorde på detta viset med Gabriel:

Jag smörjde in skorven med babyolja dag 1. Dag 2 smörjde jag igen med babyolja och sen tog vi ett bad. Efter en tid i badet då skorven mjukats upp en hel del tog jag FÖRSIKTIGT med en kam och luckrade upp skorven. Håll kammen i 45 graders vinkel mot huden eller i en ännu mindre vinkel och peta med kammens tänder bort skorven.

Man måste vara ytterst försiktig då man gör sånt här. Huden är väldigt känslig och under skorven är huden tunnare och känsligare än vanlig hud. Det skall inte bli illrött efter man pillat bort skorv, så mycket försiktig måste man vara. Och man skall endast pilla bort skorv då den är uppmjukad. Annars kan man också lika bar låta den vara, för skorven i sig är ofarlig.

• DaCiss

Kan ju tillägga: Gabriels skorv försvann efter 2 såna behandlingar jag gjorde. Han har inet fått tillbaks det nån mer gång.

• DaCiss

inet-inte Dumma jag med mina hoppande bokstäver

• DaCiss

mia1968: skorv är en beläggning på hårbottnet. Det kan se lite olika ut men det ser nästan ut som ett lager smuts i hårbottnet som inte går att putsa bort med vatten. Svårt att förklara, men det är alltså en beläggning av gammal hud tror jag det är.

Svar på tråden Skorv