• mmonika77

Vad äta till kvällsmat frukost istället för macka, gröt och välling?

Filip vill inte ha något av ovanstående. Slutade med välling för 6 mån sedan, ätit gröt sedan dess (är nu 13,5 mån)och nu vill han absolut inte ha gröt. Macka vill han ha ibland mycket sällan rättare sagt. Åt yoghurt och havrefras i morse men jag behöver fler tips. Han har slutat äta burkmat också eller rättare sagt allt som man äter med sked är uteslutet. Jag är mycket tacksam för tips.

• Svar på tråden Vad äta till kvällsmat frukost istället för macka, gröt och välling?
  • Skusan

Fil och flingor, äggröra och smörgås, nyponsoppa (osötad) och skorpor, kräm och mjölk... Låt han "sulla" själv om han inte redan gör det, då kanske det blir roligare att äta igen?

• Trynträ

Kräm, ny sorts gröt som han inte ätit tidigare, mjölk med flingor, puré i div. smaker.

• Five

Jag tycker mat fragan ar jatte jobbig. Vet knappast sjalv vad jag skall ata. Nagot som min lilla Lea tycker om ar frukt yogurt med mosad banan. For speciella dagar varm upp lite ris mjolk och blanda med Maria kex ( borsta tanderna efter)

Svar på tråden Vad äta till kvällsmat frukost istället för macka, gröt och välling?