• Vem vet

För oss med IBS magar nr 5

Det här är ju katastrof!!!

Tänk att jag missade bäst före datumet igen....

Men det tyder väl på att jag mår ganska bra just nu

Men tråden den ska ju finnas iallafall!

Så här är den nu, IBS tråden nr 5

Här är den gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m8337879.html

• Svar på tråden För oss med IBS magar nr 5
  • lisalove

Nä jag fick veta att jag har kommit in idag, så om 4 år är jag klar. Jo det är jätteintressant. Tror att IBS kommer ligga varmt om hjärtat när jag ska forska.

Blivande biomedicinare
  • lisalove

Tack för tipset förresten! Ska inhandlas. När märks effekterna av det då?

Blivande biomedicinare
  • tottalisa

Det förstår jag. Lycka till med både studier och Aloe Vera.

• tottalisa

Jaa vad blir det, nästan tre månader tog det.

• lisalove

oki, synd att tålamodet inte är det bästa, men men. Har du provat Inolaxsol. Jag fick det utskrivet i våras men har aldrig provat. Kanske ska prova det först. Kostade ju en slant.

Blivande biomedicinare
  • tottalisa

Jag tror jag har testat inolaxsol, men det var flera år sen. Jag tycker att du ska testa det först och ge det en chans. Hjälper det inte kan du ju göra ett försök med min älskade aloe vera, men du ska nog inte köra båda samtidigt.

• lisalove

nä båda kan ju vara att ta i. jo jag ska nog prova. Kruxet är att man måste dricka mkt vatten när man "äter" inolaxsol och jag är jätte dålig på att göra det. Ja jag får helt enkelt ta mig i kragen.

Nä nu ska jag kojsa, men tack så mkt för tipset. Sköt om dig!

Kram

Blivande biomedicinare
  • Pitufita

Lisalove

Tack

Jo, jag fick en kur som bestod av 3 tabletter *underbart* Vet inte vad som hände men det hjälpte. Sedan fick jag matsmältningstabletter och även probiotika. Funkade jättebra på mig. Det är värt ett försök tycker jag. Allt man förlorar är ca 800 kr eller så har man fått en väl fungerande mage. Min funkar ju mkt mkt bättre än förut. Kanske inte just nu pga lillplutten men det struntar jag i första gången i mitt liv jag tycker det är värt att vara förstoppad gasig och allt möjligt

• Pitufita

Lisalove

Jag fick även Aloe Vera som skulle vara jättebra oxå men det skippade jag tycker det smakar pyton haha men jag e rätt känslig när det kommer till flytande "medecin"

• Ferno

lisalove - jag äter inolaxol men dricker inte mer än vanligt. Äter den med fil (lättast att svälja då) och så dricker jag ett glas juice eller vatten (står på min fpk att man bör dricka ett glas vätska vid intag) sen dricker jag inget mer än som vanligt när jag äter mat osv. å min mage funkar då bra
    Fast sen om jag har ibs eller inte vette katten... fick diagnosen på typ 5 minuter när jag åkte in akut för magsmärtor. Fick massa smärtstillande men då inget hjälpte å läkaren tryckte över tarmarna så skrek jag. Då sa hon bara "japp det är ibs" Eh? trodde det krävde mer underskökning än så...
    Enda gångerna jag får kramp är när jag stressar, kan äta all slags mat. Passar mig för lök men annars lever jag precis som vanligt fast utan att stressa för då är det kört.
    Åt inolaxol första månaderna efter diagnosen men märkte ingen skillnad... nu är jag gravid å vet inte om man ska äta inolaxol då? börjar bli lite hård i magen så det kunde ju hjälpa. Nån av er som vet??

Å fisa - om jag inte fiser så får jag ont i magen

Svar på tråden För oss med IBS magar nr 5