• EmmyLinn

Kyclingsallad recept sökes med ljus och lykta!!!!

Vi ska ha dop snart och tänkte ha sallad, matig sådan.

Undrar om nån har ett mumsigt recept på sallad, jag vill gärna ha kyckling och pasta i den.

• Svar på tråden Kyclingsallad recept sökes med ljus och lykta!!!!
  • Bebis 2005

Här är en god:

- kycklingfilé
    - pasta m pesto i
    - soltorkade tomater
    - knaperstekt bacon
    - isbergsallad
    - majs

+ någon god dressing till!

• nikki80

Hej vännen! Jag jobbade ju med sånt dära "sallads-göra" förut vet du... Om du vill ha en "smetig" sallad (ååå va gott det lät då...hi hi) så kan du blanda kycklingbitar (rensade, grillade alltså) med kokt pasta, majs, halverade cocktailtomater, paprika och currysås. Såsen kan du blanda av gräddfil, majjo, curry å paprikapulver. Sen kan man ha grönsallad vid sidan.

Annars kan du ju lägga upp i stora skålar grönsallad blandad med majs, gurka, tomat, paprika...ja vilka grönsaker som helst, å sen toppa med kycklingbitar. Å ha olika såser vid sidan, ex curry, rhode island å vinaigrette.....

Smaklig spis!!!

• nikki80

Glömde....klassiska caesarsalladen....bara plussa på pasta...mmmums!!!

• Jennie Brunflo

Ah....vad gott det låter..........

• EmmyLinn

Tack, nu undrar jag vad ni tycker om mitt lilla förslag( gjort av er bådas)

kyckling
    pastafjärilar
    ekbladssallad
    soltorkade tomater
    pesto
    majs

och nåt mer? paprika kanske

• EmmyLinn

nikki80:
    Hi hi, hur gör man en sån då?

• Velouria

Om man är lite lat kan man göra en sallad på färdiggrillad kyckling och grönsaker, och så servera en viss Kelda-sås till. Minns inte riktigt vad den heter, den kalla i grön förpackning. Örtsås kanske? Den är underbar till kyckling.

• nikki80

Menar du caesarsalladen? Du tar romansallat, kyckling, krutonger(rostade brödtärningar) flagad parmesanost å caesardressing(finns att köpa färdig...minns inte receptet just nu... )
    Sen kan du ha på cocktailtomater om du vill ha lite mer färg...å pasta kan man ju lägga till om man känner för det!

• Mami S

hej EmmyLinn!

Jag har ett supergott tips som vi äter ofta:

kycklingfiléer
    pastaskruvar (t.ex. cotelli från kungsörnen)
    isbergsallad
    ruccolasallad
    gurka
    röd paprika
    rödlök
    pinjenötter (rosta gyllenbruna i en het stekpanna)
    halloumi-ost (stek i några droppar olivolja)

Blanda och njut. Den är fantastiskt god. Jag har fått många komplimanger för den. Vi brukar inte ha nån dressing till. Men du vill kan du göra vinägrette m olivolja, balsamvinäger, en klick senap, vitlök, salt och peppar. Lycka till. Kramar Rina.

Svar på tråden Kyclingsallad recept sökes med ljus och lykta!!!!