getingbo???
Jag har ett getingbo på sidan av min altan. Den är stor som en fotboll o getingarna flyger in på altanen. Måste få väck den på bästa sätt men HUR????
Hjälp snälla.!!!!
Jag har ett getingbo på sidan av min altan. Den är stor som en fotboll o getingarna flyger in på altanen. Måste få väck den på bästa sätt men HUR????
Hjälp snälla.!!!!
vad? dör de av bensin ångorna???
boet är så stort så att man kan lägga en trasa ovanpå! Funkar det??
Måste bara berätta om hur det gick när min väninna skulla röka ut getingarna som hade bosatt sej i utedasset. Getingarna hade alltså byggt sitt bo i utedasset så varje gång nån gick på dass så fick de sitta och höra hur det surrade där under baken, kan bara föreställa mej känslan... De beslutade sej för att röka ut getingarna men hela dasset började ryka så det blev att ta vatten slangen för att släcka elden! Det blev alltså dränkta getningar den gången.
vi hade ett under takpannorna på huset, fick stå ut en hel sommar då föreningen inte hade ngt avtal med anticimex MEN så mot hösten så tittade drottningen ut som vi dödade och har inga besvär med getingarna sen dess..
ok... kolla in boet i mina bilder. standard mappen
Hör med en biodlare,de har ju skyddskläder och vet hur man skall handskas med flygfän.
men usch vilket bjässe bo!!!
Vi tog bort ett bo för bara en vecka sedan från vår tomt. Tror att min sambo snabbt som attan drog en plastpåse över och sprutade sedan in någon spray som getingarna inte mådde så bra av...
Vi har 2 bisamhällen ca 50 meter från huset och det är inga problem med dem. Det händer sej ibland att bin svärmar(drottningen flyttar med typ halva samhället) och skorsstenar är då ett populärt inflyttnings ställe. Då hjälper det med att sätta några droppar bittermandelolja på ett papper och fälla pappret i skorsstenen för att få dem att flytta ut igen. Jag vet inte om det fungerar med getingar men kanske värt ett försök...
Ringde Folksam idag och dom sa att jag skulle ringa Anticimex.
Dom kommer ut o tar bort boet helt kostnadsfritt eftersom det ingick i min villa föräkring
Tänkte precis förelså Anticimex. Brukar vara gratis (ingå) i hemförsäkringen - men jag såg ju att du precis gjort det
Vi hade ett stort bo vid vår altan för 2 år sedan. Maken klättrade upp på en stege och skulle bespruta dom....ville inte ha dem surrandes ovanför våra huvuden när vi åt mat och drack. Men de gick till motattack och maken backade bakåt, på stegen, rent instinktivt och förlorade balansen och damp i backen. Fastnade med benet i stegen, vred runt och ena korsbandet gick av!
Så 2 operationer senare och åtskilliga rehabiliteringstimmar så konstaterade vi att vi nog skulle låtit bli att försöka fixa sånt själv - bättre ringa Anticimex direkt.... Man lär så länge man lever.
Det är nog bara vissa försäkringsbolag där Anticimex ingår. Det igår ej i Länsförsäkringar.