• Felicia78

airbag farligt vid graviditet???

Jag pratade med ett svenskt par som bor i Canade häromdagen.Vi pratade om barn o bilar o undrade ifall vi har airbag i bilen. ja, men den kopplar vi bort inför bebisens ankomst så vi kan ha bilstolen där sa vi. Men då utbrast båda: Men den har ni väl redan kopplat bort? Det är ju jäätefarligt att ha ifall man är gravid o krockar. Är totalförbjudet att ha airbag i bilen när man 'är gravid i Canada.
    Nån som hört nåt om att de är farligt? Aldrig hört de förut

• Svar på tråden airbag farligt vid graviditet???
  • Hint

Nej har aldrig hört någonting om det men i och för sig så verkar det ju rätt rimligt att koppla ur den. Kan tänka mig att det blir ett väldigt tryck i airbagen om olyckan skulle vara framme.

Ha en bra dag!

• Nieves

Skandal att informationen inte är bättre om det här tycker jag. Alla vet att man inte får äta dessertostar fast det är typ 0,00001% chans att barnet blir skadat, men ingen nämner airbags!!

www.ntf.se

"Den sista tiden före förlossningen kan det vara bra om mamman undviker bilkörning. Både ratten och eventuell krockkudde kan skada fostret vid en olycka. Finns det möjlighet är det bättre att mamman är passagerare."

• KarJac

Om det går, koppla ur den, eller sitt långt bak. Den kommer ut med en farlig kraft så fostret skadas!
    Jag satt jättelångt bak när jag körde. Inte sådär jättebekvämt, men men...

• baby of november

Vet inte om jag har fel men det känns farligare att sitta "långt bak" och köra än att sitta i en bra körställning lite längre fram... Hade nog hellre kopplat ur airbagen isf..

• Nocturnal

när ska man sluta köra då ungefär?

Svar på tråden airbag farligt vid graviditet???