• Bliglin

När börjar man sörja

Jag lider med dig Lillalind! Och med mig själv

Vi sitter i samma båt. Och det är väl bra att detta forum finns, så kan vi turas om att ro åt varandra när det känns som tyngst.

Jag fick mens idag. Fy fan, det känns så j-a jobbigt och jag har haft gråten i halsen sedan 12-tiden idag. Jag kan inte säga att jag hoppades mer just denna månad, för jag hoppas på max alla månader. Men denna månad TRODDE jag att jag KANSKE var gravid. Känner mig så lurad av mig själv. Fattar inte hur jag lyckas lura mig själv att tro att jag är gravid gång på gång efter så många år. Jag kanske måste öva mig själv i "negativt tänkande" så jag slipper bli så besviken varje månad

Lustigt med din 37-åriga väninna. Det ger ju hopp! Och trösta dig med att hon kanske hade maximal tur! Vem vet, Hon kanske inte haft ÄL på många månader innan just denna graviditet kom till!?

Så försöker jag i alla fall tänka. Man har 20 procents chans varje månad, statistiskt sett. Men kan ju också välja att se det som att man har 100 procents chans var femte månad. Kruxet är ju bara att man inte vet NÄR chansen infaller. Det betyder väl. i min ålder (35 år) att jag kanske har chans att bli gravid 2 gånger på ett år. Jag har således misslyckats 6 gånger totalt sett de senaste tre åren. (föredrar att tänka så istället för att tänka att vi misslyckats 36 gånger )

Nu håller jag tummarna för att du ska plussa efter denna ÄL!
    Jag ska försöka plussa om en månad

Kram från Bliglin!

Svar på tråden När börjar man sörja