• pickaboo

35+ som jobbat på ett tag i bebisverkstan

Sökte efter en sån tråd som man kan hoppa in i men fann ingen. (Eller så letar jag dåligt.) Finns det någon uppstartad? Annars kanske vi kan starta en nu? Trots sämsta möjliga tidpunkt så här mitt i semestertider

Det vore kul att få kontakt med ett gäng i samma ålder som jobbat i bebisverkstan ett tag. Jag jobbar på första barnet vilket kanske är mindre vanligt? De flesta i min ålder tycks ha hunnit få en eller ett par stycken. Men jobbar du på att få till nr 2 eller 3 (inte alltid en självklarhet det heller) kanske du kan bidra med bra erfarenhet?

Hoppas nu att det är någon 35+are som är inloggad i värmen och som har lust att skriva en rad! Annars får jag väl helt enkelt smyga mig in i en 20+tråd

• Svar på tråden 35+ som jobbat på ett tag i bebisverkstan
  • hallonblomma

Hej!

Jag har nyss fyllt 35. Jobbar på första barnet sen 2003.
    Ännu så länge så har det bara resulterat i 5mf/ma (står i min pres). Ofta ganska sent i grav.
    Men ännu har vi inte gett upp helt. Går hos homeopat för ett sista försök innan vi sätter upp oss på adoption.
    Jag greppar alla halmstrån jag kan för om det på nåt sätt går så vill jag ha ett eget.

Så jag hänger gärna på i denna tråden

• blaise

Hej allihopa!

Är 37 så jag passar definitivt in här. Försöker på barn nr 1. Hade ett missfall i april. Tufft, men vi tar nya tag. Nu vet man i alla fall att man kan bli gravid, vi har ju inte skyddat oss de sista åren direkt, så man får vara tacksam för det.

Har haft Äl 17-19/7 så det har blivit lite mys, hoppas det tog ordentligt denna gång.

Lycka till alla.

• Ia 70

Hej jag e 36 o jobbar på mitt andra barn Träffade en ny man i okt. 05. Vi har iof. just börjat med bebbeverkstaden men det e alltid trevligt att få "prata" med de som är ungefär lika "gamla"  En trevlig sida för oss 35+ är annars www.familjeliv.se/Forum-1-32/m9147699.html

• TesseT

Hej!

Här är en till 35+ are!! Har arbetat på vår 3:a sedan i augusti-05 och haft ett mf och ett ma på vägen. Just nu är vi inne på försök 7 sedan januari! Hade aldrig kunnat föreställa mig att det skulle vara så svårt att bli gravid igen, ettan och tvåan bara blev ju!! Visst spelar väl åldern in en hel del men jag vägrar tro att det skulle vara försent

Jag brukar liksom Ia70 finnas på ovanstående tråd, men den är just nu stängd och jag hoppas att en ny kommer igång inom kort. Jag håller er gärna sällskap här så vi kan kämpa tillsammans på vägen mot att få till våra små liv  

Kram på er.

Ingenting är omöjligt, bara mer eller mindre besvärligt // TJ
  • asjaky

Hej Jag är en till, Snart fyllda 38 och jobbar på första....
    Har försökt sen jag var 23...så det är några år.
    Ny man sen ett par år...och vi blev gravida direkt vi försökte...
    Men det gick inte så bra..inte andra gången heller...
    Men vi ska nog försöka igen snart...bara vi får en "plan" av läkarna.

• AnnikaS

Hej, blir 40 om en månad, mannen är 35. Har försökt i 6 år att bli gravida. Är "klassade" som oförklarligt barnlösa. Har gjort 3 IVF alla misslyckade, lyckades ca 1 år eft sista IVF att bli spontant gravida som slutade i missfall i vecka 13.
    Nu har vi blivit godkända som familjehem (feb -06) och väntar bara på att "vår" lill* knodd skall komma. Men vi fortsätter att jobba på ett eget ...

Svar på tråden 35+ som jobbat på ett tag i bebisverkstan