Inlägg från: Guldrosen |Visa alla inlägg
  • Guldrosen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag tycker också om den lantliga/romantiska stilen. Jag har ett stort (ca 34 kvm) lantligt kök. Kungssäters kök, tradition rak, gräddvita luckor, vitrinluckor och bänkar i körsbär. Gammeldags handtag på lådor och luckor. I ena badrummet har vi Björbos inredning som heter Carl Larsson. Kolla in deras hemsidor. Även jag tycker om Laura Ashley stilen. Har den typen av tapeter i köket och ett allrum. Vi får ofta kommentarer om hur fint vi har det i vårt hus. Att vi har tänkt på att behålla mycket av den gammla lantliga stilen fast vi har totalrenoverat huset. Vi har de gammla låsen och handtagen på innedörrarna, d v s handtag på ena sidan och nyckel på andra sidan. På toadörrarna har vi fått modifiera låsen lite eftersom man måste kunna låsa upp dessa dörrar utifrån.
    Man blir ganska fort "hemmablind" och vill ändra igen... men det kostar ju en del. Man får försöka ändra på de små detaljerna, en kudde här, en vas där o s v.

• Guldrosen

Under min semestertripp tittade jag in på A6 i Jönköping och gick på in i butiken Fågel Blå. Där fanns det många fina ting i romantisk/lantlig stil. Kika in där om ni har vägarna förbi någon gång.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!