Inlägg från: Jag är Dinah |Visa alla inlägg
  • Jag är Dinah

Ni som har så bra och trevlig smak härinne, kan ni hjälpa mig med ett soffbeslut? Jag har lagt in två bilder i galleriet på två olika sofforna som jag är intresserad av. Jag ska ha två mitt emot varandra av den soffan jag väljer.

Jättesvårt att välja! Skulle vara så tacksam att höra vad ni tycker!

• Jag är Dinah

Tack för länken, har läst lite i den tråden tidigare! Ekeskog är dyrare att köpa här i England än hemma plus att det tar 6 veckor att få hem den plus att frakten kommer att hamna på runt 3000. De blir ganska mycket dyrare här. Men sedan å andra sidan så vet jag att de är supersköna att både sitta och ligga i. Den andra soffan tycker jag är mycket snyggare och ser mer stilren ut men jag kan inte provsitta i den för den finns bara över nätet. Ska man våga chansa på den snyggare och sen lämna tillbaka den om den inte känns rätt ändå tro?

• Jag är Dinah

Juliag ja jag håller med om att Ekeskog ser mer mjuka ut, så svårt det här ju!!

• Jag är Dinah

Juliah

Jag har ingen stil alls ännu så länge, har precis flyttat och vi lämnade alla möbler bakom oss för att börja på ny stil. Jag är dock helt inne på Liatorps bokhyllor. Och sedan en vit Hemnes byrå som jag ska ha som skänk bakom ena soffan, svårt att förklara kke! Men alla möbler kommer att gå i vitt istort sett.
    Kommer att bryta av med rosa, brunt eventuellt pyttelite turkost på kuddar och andra tyger.

• Jag är Dinah

Sabika

Ok det är ju rätt bra att veta att den inte är lika skön på en gång!! Dom är ju rätt lika varandra men ändå inte... Min förhoppning är att om jag väljer Argos soffan så ska den bli lika mjuk och skön som Ekeskogen.

• Jag är Dinah

Malin79

Tack för länken!! Har nu handlat en Large white station wall clock! Såå fin!! Glad!

• Jag är Dinah

Millface, Japp det var den jag köpte! *nöjd* Jag köpte den för just nu priset! Vet inte om den går att få skickad till sverige, jag bor i england! Men det ska stå nånstans om den fraktas utanför UK!

• Jag är Dinah

Millface, jag fattar mig inte så noga på sidan jag heller. Blev medlem där idag då jag såg klockan.

• Jag är Dinah

Jocone
    Du kke kan sätta ramar runt, så det blir som fönsterdörrar? Och sedan byta ut handtagen om de inte är så fina. Två ideer iallafall!

• Jag är Dinah

Åhh idag köpte jag en stor ekgarderob för £100 bara! Ska måla den vit och ha i ena hallen! Såå kul! Får hem det på Tisdag, ska fota det då och lägga i galleriet så kan ni som vill se det kolla. Har verkligen blivit dmittad av iden att handla på loppis och sedan fixa till. Jättekul ju!

Men nu undrar jag lite vad ni andra använt för typ av färg? Vatten eller oljebaserad? Och för vilket underlag, penslar och vad annat ska man tänka på?

• Jag är Dinah

Millface, vi har oxå skaffat en sådan tv men jag tycker de är rätt bra för då slipper man ha en tv som tar plats. Sen köpte jag en dvd med en eldstad som spelar på continue och sprakar så härligt och det blev det rätt mysigt ändå. Fast det var väl ni som köt en fake spis va? Då behöver ni kke inga fler eldstäder. Dvderna finns annars med akvarium oxå om man nu skulle gilla det. Jaghar funderat på att sätta en ram runt vår tv. Typ en stukatur ram i vitt. Vet inte om det är möjligt men det kunde ju kke bli fint!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!