Inlägg från: Amoroso |Visa alla inlägg
  • Amoroso

Lantlig/Romantisk inredning!

Måste bara säga - vilken underbar tråd!
    Jag är också totalt såld på den gamla lantliga stilen med mycket, mycket vitt. Härligt med andra som har samma smak, Wilma, Rosie och Liatorp (har skaffat två sådana bokhyllor nu till flytten) samt country. Jag mår som allra bäst då jag får besöka loppisar och secondhandbutiker, och sakta men säkert blandas gammalt och nytt här hemma.. Jag har tittat in i era bildgalleri och frossat i era fina bilder! Vi är i flyttartagen nu, tyvärr inte till hus, men ny lägenhet, och flödar därför i inspiration och inredningsmani!

• Amoroso

Har varit på semester ett par dagar men har nu med stort intresse läst igenom alla era sidor. .. Underbar tråd!
    Som vanligt en del post när man varit iväg, bland annat höstkatalogerna. Att krypa ner i soffan och bläddra igenom dem över en kopp kaffe är aldrig helt fel..! Trillade i HM katalogen över ett vitt snyggt påslakan med medaljonger, fast tyvärr inte för dubbelsäng...

shop.hm.com/shop/do&proddept=KAMP_425_LAKAN

• Amoroso

Vilja 78. Bra ide med att dölja tv:n, funderar i liknande banor inför vårt kommande "datarum". Jag vill inte se datorn så ett datorskåp passar alldeles perfekt! Har hållt ögonen öppna ett par månader men det känns även här som att Ikea är alternativet. Jag har nu beställt Johan arbetsplats från Ikea, i vitt.. Fast jag stör mig på alla de svarta dörrknopparna så de ska jag byta ut eller måla vita.
    Tyvärr funkar inte länken men Ikea, arbetsplatser, datorlösningar och sedan arbetsstationer. Eller kolla i mitt galleri.

• Amoroso

Elisia, vilken söt bild du har i din presentation.. Vad heter den?

Har en bild som jag verkligen har blivit fixerad vid, och som jag vill ha som tavla över vår kommande öppna spis i den nya lägenheten.. Tyvärr hittar jag inte bilden som poster, blir galen!! Ni vet när det är något som man bara har tänkt sig och måååste ha, då finns det ju ingen återvändo?!

www.gladsaxegymnasium.dk/js/KROYERINDEX/soffi_drachmann.htm

I Skagen har jag redan varit och letat.. Fast jag är inte såå sjuk att jag bara åkte dit för det. Vi var faktiskt där på semester också, hehe. Har ni några bra tips på var man kan "fixa" den? Kan man trixa hemma med förstoringar med fotoprogram och ändå få hyffsad kvalite? Eller finns det ngn bra site som t.ex www.vackerkonst.se (men de tar ju inte emot beställningar nu) Ni hör hur desperat jag är...

• Amoroso

Åh tack Monsa, jag ska se om jag lyckas ladda ner detta program.. !! Så får vi se om jag och mitt tekniska sinne går ihop.

• Amoroso

Elisia. Det är ruskigt hur lika smak vi har som är härinne. Kan riktigt känna din besvikelse när den var slut.. hehe... Ja, Anders Zorn är en annan favorit, har hans Sommarnöje som jag ska rama in nu efter flytten... Tack för länken!
    Och kommer du på vad in "biblioteksbild" heter så skulle jag bli kanonglad (passar ju en blivande torr biblitekariestuderande som en annan)

Malins 79: Netto har, hör och häpna, en hel del vita inredningsdetaljer som de gör reklam för titt som tätt. Bland annat fyndade jag en superfin vit nött och sliten väggklocka för 59 kr där som kommer att gå perfekt till vårat matsals Cottage bord. Sådär slitet och maskätet ni vet. Jag kan fota den när vi har fått upp den. Just nu ligger allt i kartonger, flyttar om ett par dgr.

Mystjejen: Den klockan har jag också spanat in... Om jag inte hittat den från Netto innan hade jag definitivt köpt den, den är underbar!

• Amoroso

Åh det vore jättesnällt.. ..! Men bara om du har tid och lust!

• Amoroso

Ojoj så många härliga sidor att läsa igenom när man bara varit borta ett par dagar...Och vilkhet hus, blev alldeles sjuk i huvudet... Vill ha pengar, pengar pengar..

Våran lilla familj: Ja, vi satsar på Cottage bordet och 8 stolar till, äckligt dyrt men det får det vara värt. Hela den serien är ju så otroligt vacker! Men skåpet får vi drömma om läääänge till... Såg ändå att de "reade" ut skåpet för 11000 ngn ting på Mio, men allt är för mycket för oss just nu, hehe. Har köpt nya soffor, köksö, bokhyllesystem.. Ja, listan år mycket lång om man säger så.... Min man (som inte är lika hängiven i allt som har med inredning att göra) blir tokig, BEHÖVER

• Amoroso

ojdå,, tryckte fel.. Behöver vi allt detta NU ??!
    Och visst... det gör man ju...

• Amoroso

Vad avundssjuk jag blir på dig som kommer att få skåpet.. Jag får vara glad att jag lyckats övertyga honom till bordet..! Våra stolar är utan klädsel, har inte ens tänkt att det funnits vissa med klädsel när jag tittat på det nyligen. Fast vi köpte bordet och stolarna av min mamma och det var ett par år sedan hon köpte det.

Och så spännande med ett helt hus att renovera och fylla med massa fint! Ojoj, den dagen. Man kommer ju aldrig någonsin bli "färdig"...

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!